• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Megállapodás a Szerb Vasutakkal

.

Vállalatunk két jelentős, a határforgalmat befolyásoló szerződést írt alá a Szerb Vasutakkal (ŽS). Szerbiában a vasút még integrált, az európai vasúti szabályozásokat csak nehezen, vagy egyáltalán nem alkalmazzák. Bár már partnerünknél is elindultak változások, a megállapodások tető alá hozása hosszas tárgyalásokat követelt. Sikeres lezárásukra érdemes volt időt és energiát fordítani, mert azok hosszú távra alapozzák meg a Rail Cargo Hungaria jó együttműködését a ŽS-sel és lehetővé teszik a határállomási munka hatékonyságának növelését.

Az első szerződés a határszakaszon végzett vontatási szolgáltatás elszámolásáról szól. A Kelebia országhatár és Szabadka közötti vontatási tevékenységet jelenleg vállalatunk megbízásából a MÁV Trakció végzi. Az üzemváltó állomás Szabadka, ezért a mozdonycseréket és az egyéb technológiai folyamatokat itt végezzük. A díjszabási metszéspont logikája és a Hálózat-hozzáférési Szerződés alapján az országhatártól az üzemváltó állomásig az a vasútvállalat viseli a költségeket, amelynek az infrastruktúra üzemeltetővel szerződése van, illetve a fuvardíjbevételt érvényesíti. Jelentős sikernek tekintjük, hogy vállalatunk ezentúl közvetlenül, más alvállalkozók, vagy a MÁV közreműködése nélkül végezheti a szolgáltatás nyújtását és annak pénzügyi elszámolását.

A másik jelentős szerződésünk a Szabadka állomáson végzett rakományigazításokkal összefüggő, a Szerb Vasutak hálózatán felmerült, pályavasúti és járulékos vámigazgatási költségek megfizetéséről és eljárási rendjéről köttetett. Gazdaságossági okok és az üzemváltó állomás földrajzi helyzete miatt a rakományigazításokat Szabadka állomáson végeztetjük vállalkozóval. A megállapodás eredményeként jelentősen csökken a határállomási feltartóztatási idő, mivel elkerüljük a felesleges kocsi továbbításokat Kelebia állomásra.