• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Interjú Bor Józseffel, a Raabersped ügyvezető igazgatójával

.

Szolid növekedés az átalakulás jegyében

„Tavaly 21,1 milliárd forint árbevételt értünk el, szemben a 2008-as rekordév 24,2 milliárdjával. Ez 12,8 százalékos csökkenés, ami a globális válság által nagyban érintett európai vasúti szállítmányozási szektorban kifejezetten jó eredménynek számít" - mondotta évértékelő nyilatkozatában Bor József, a Raabersped ügyvezető igazgatója, aki húsz éve dolgozik az osztrák vasút kötelékében.

A tisztességéről és hűségéről közismert magyar szakember helyzete olyan, mint a kárpátaljai magyarok sorsa, azzal a különbséggel, hogy Bor Józsefnek nem az országa, hanem a cégneve változott az elmúlt években. A MÁV neveltjeként az ÖBB-hez szerződött 1990-ben, évekig vezette az osztrák vasút budapesti képviseletét. A 2004-es sikeres integráció következtében a Raabersped ügyvezető igazgatója lett. Potvorszki Zoltánnal közösen vezetik a piacvezető céget, amely ma már az osztrák vasút Express-hálózatához tartozik, és ennek

megfelelően újabb átalakulás előtt áll. Mint előző számunkban hírül adtuk: a MÁVTRANSSPED és a Raabersped a közeljövőben egyesül. Potvorszki Zoltán regionális ügyvezető igazgató irányításával

a Montevideo utcai irodaház lesz az Express-Interfracht magyarországi központja. Bor József hasonlóan ügyvezető társához, Potvorszki Zoltánhoz, az elfoglalt emberek közé tartozik. Partnereikkel többnyire közösen tárgyalnak most már évek óta, legyen az akár Zágrábban, Bécsben vagy éppen Budapesten. Ügyvezető igazgatói tisztsége mellett Bor József tagja a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának is, illetve a kollégák - megbecsülésük jeleként - őt választották az MSZSZ jelölő bizottságának elnökévé is. A Manager Magazinnak úgy fogalmazott, hogy pályafutását konzekvensnek érzi, mondván: mindig a vasúthoz kötődött ilyen vagy olyan beosztásban.

Nem hiszi, hogy ezen már változtatna - hangsúlyozta -, de a munkaadói persze tartogathatnak még számára új feladatokat is. Bor József pályaválasztását a családi tradíció határozta meg, száz évre viszszamenőleg minden felmenője vasutas volt - olvasható az ugyancsak vasutas családban élő Magos Katalin cikkében. A családi tradíció most azonban megszakad, Bor József mindkét gyermeke más pályát választott. Az ÖBB hazánkban megnyitott első kelet-európai képviseletének vezetői posztjára jelölését annak tudja be, hogy négy évig képviselte a magyar vasutat a Nemzetközi Vasúti Egyesület (UIC) kereskedelmi bizottságában Párizsban. - Piacvezető vasúti szállítmányozóként folyamatosan elemezzük a makrogazdasági adatokat. E szerint a magyar ipar tavalyi, 17,7 százalékos drámai visszaesése után kevés helyen látszik, hogy a túlélésnél többre gondolnánk. A mezőgazdaságból szerzett információk alapján az idei aratásig akár 1,5-2 millió tonna termény is a magtárakban maradhat. Mindez döntően befolyásolja az export alakulását, de az import is stagnál. Ilyen körülmények között kell fejlődnünk, és ezt nagy cégekkel kötendő többéves szerződésekkel, a bizalmat mélyítő „krízisárak" alkalmazásával, logisztikai szolgáltatásaink bővítésével, az ún. kontraktlogisztika felfuttatásával akarjuk elérni. Az RCAcsoport tagjaként intenzíven együtt működünk a tulajdonos európai hálózatával, Magyarországon pedig a Rail Cargo Hungariával mint fő partnerünkkel. Az idei tervünk 8-10 százalékos növekedéssel számol. Mindez a szinergiák jobb kihasználását célozza, és hatékonyabb költséggazdálkodással párosul - mondotta befejezésül budapesti irodájában Bor József, a Raabersped ügyvezető igazgatója.

(forrás: Navigátor)