• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

„Magaménak érzem a Rail Cargo Hungaria céljait”

.

Mozdonyvezetőink vallanak új munkahelyükről

A Mozdonyvezetők Lapja utánajárt annak, hogy a Rail Cargo Hungaria mozdonyvezetői miért választották vállalatunkat gyakran 15-20 év más cégnél töltött mozdonyszolgálat után. Az okok eltérőek, de egy dologban egyetértettek a megkérdezettek: a Rail Cargo Hungaria biztos és nyugodt jövőt ígér.

A miskolci Majorcsik József már egy ideje figyelemmel kísérte a híreket, hogy ha eljön az ideje, akkor felelősségteljesen tudjon dönteni munkahelyének megváltoztatásáról. Régi cégénél maradása mellett szinte csak az a negyedszázad szólt, amit ledolgozott, ellene szólt viszont az időközben ott kialakult nagyon rossz munkahelyi légkör A Rail Cargo esetében egy fejlődő vállalat képe rajzolódott ki előtte. „A jövő felé tekintve, úgy ítéltem meg, biztosabb és nyugodtabb életem lesz a Rail Cargo Hungaria munkavállalójaként".

A szegedi Bezdán Mihály 24 éve mozdonyvezető. Amikor a Rail Cargo Hungaria elkezdte a toborzást, érezte a lehetőséget, amelyet egy új cég, az izgalmas feladatok és a világos elvárások kínálnak. Szolgálata most 12 óra időtartamú, 14 szolgálattal megvan a kötelező óraszáma, s még túlórázni is van lehetősége. Már két hónapja dolgozik vállalatunknál, és úgy érzi azt kapta, amire számított. Taurus mozdonyokkal utazik, Hegyeshalomig is eljut a Rola vonatokkal. „A légkör nyugodt, vezetőink meghallgatnak bennünket. Csapatként dolgozunk, úgy érzem munkatársak és nem munkavállalók vagyunk"- vallja.

A balassagyarmati Nemesvári Sándor szervezetében nem múlt el nyomtalanul a BZ motorokon leszolgált húsz év. Fájt a dereka, nyáron hőguta kerülgette. A Rail Cargo Hungariánál legtöbbször Taurus mozdonyon, tiszta, kulturált vezetőálláson teljesít szolgálatot. Úgy érzi, számára kinyílt a világ: tehervonattal Hegyeshalomig annyi idő alatt jut el Budapestről, mint annak idején személyvonattal Gyarmatról Vácra. A korszerű járműveknek köszönhetően már nem annyira fáradt, még a derékfájása is múlóban.

A budapesti Zsólya Tibor szívesen ment volna Trakciósként Budapestre dolgozni, de nem kapott lehetőséget erre. Ő a jó munkakörülmények miatt választotta vállalatunkat. A V43-as sor. mozdonnyal leutazott sok tízezer kilométer után a Taurus mozdony tényleg a 21. századot jelenti. „Én Ferencvárosban dolgoztam, ahol a teherfordában, s különösen az árufuvarozó vonatok esetében a leginkább elhasznált, koszos, zajos és huzatos vontatójárműveken kellett utazni. A Rail Cargo Hungaria Siemens mozdonyainak tiszta, csendes, légkondicionált vezetőállása olyan körülményeket jelent, mint bármelyik másik európai országban. Korábbi munkahelyén a vezetők viselkedése sem volt számára elfogadható. A Rail Cargónál az utasításokat udvariasan, egyszerűen, a mozdonyvezetőket partnernek tekintve adják mindenféle retorzió felemlegetése nélkül.

„Most egy szolgáltató vállalat munkatársa vagyok. Tudom, hogy rajtam is múlik, sikerül-e a fuvaroztatók elvárásait teljesíteni, az árut menetrend szerint továbbítani. Ez ránk is nagyobb terhet ró, nagyobb a felelősség, én is magaménak érzem a vállalat céljait. Ezt eddig nem éreztem, nem láttam, hogy a mozdonyvezetőn kívül fontos-e másnak, hogy menjen a vonat. Úgy tapasztalom a mozdonyvezetők fontosak a cégnek."

Szakál Adriánt az első pillanattól kezdve foglalkoztatta a Rail Cargo Hungariánál meghirdetett munkalehetőség. A hegyeshalmi mozdonyvezető számára nem a pénz volt a fő vonzerő. Vonzó volt viszont a vezetés hozzáállása, az általuk bemutatott rövid és hosszú távú tervek, a munkakörülmények. „Tetszett, hogy a mozdonyvezetőknek van beleszólásuk a napi munkavégzésbe, hogy érdekli a vezetést a véleményük, és nem csak meghallgatják azokat. Az, hogy a mai kornak és piaci viszonyoknak megfelelő szemlélet uralkodik. Az eddig eltelt idő tapasztalatai alapján úgy látom, hogy jól döntöttem és bátran, nyugodt szívvel ajánlom a Cargót, minden olyan mozdonyvezető kolléga számára, akik fejében megfordult a váltás gondolata.