• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Személyi változások

.

A kormányváltás utáni szokásos személycserék időszaka megkezdődött. Az új kormány megalakulásával megszűnt a közlekedési minisztérium, és a közlekedés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felügyelete alá került. A logisztika és a szállítmányozás hovatartozásáról még nem született döntés. A LEF azt kezdeményezte, hogy maradjon a Nemzetgazdasági Minisztériumnál, az eddigi gyakorlatnak megfelelően. Fellegi Tamás lett a közlekedést felügyelő nemzeti fejlesztési miniszter. A tárcavezető bejelentette, hogy az állami vállalatok élén elkerülhetetlenek a személycserék. Kérdés, hogy ez a MÁV Csoportot is érinti-e. A GYSEV, a Malév és a Volán-vállalatok vezetését bizonyára, de nem ezek lesznek az első döntések. Fónagy János (68 éves) parlamenti, Völner Pál (48 éves) infrastrukturális államtitkárként, Schváb Zoltán (37 éves) pedig közlekedési helyettes államtitkárként segíti az új miniszter munkáját. Hónig Péter, Oláh Lajos, Antali Károly és Csepi Lajos, a volt közlekedési minisztérium vezetői a kormányváltással távoztak beosztásukból. Az ún. szakmai állomány, a főosztályok vezetői és munkatársai az új szervezeti felállás kidolgozásáig és elfogadásáig hivatalukban maradnak. Az országos hatáskörű szervezetek és hatóságok élén

is több személyi változás történt. Petykó Zoltán váltotta Vági Mártont a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség vezetői székében. Kamarás Miklós, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója lemondott tisztségéről, utódja Horváth Gergely lett, aki előzőleg a Betonút, illetve a Keler Zrt. vezérigazgatója volt. A Nemzeti Közlekedési Hatóság élén Horváth Zsolt Csabát Sárdi Erika váltja. Lovas Károly Róbert, az NKH elnökhelyettese beosztásában

marad. Eiselt György, az NKH eddigi stratégiai igazgatója viszont a Pintér Sándor vezette Belügyminisztériumba került, mint helyettes államtitkár. Lapzártakor kaptuk a hírt, hogy Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter Völgyesi Zsoltot nevezte ki a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ főigazgatójává. Az ismert közlekedésépítési szakember korábban több hazai és nemzetközi, közlekedésfejlesztéssel foglalkozó cégnél töltött be magas pozíciókat. Elődjének, Kerékgyártó Attilának közös megegyezéssel szűnt meg a munkaviszonya. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkársága megkezdte a KKK eddigi tevékenységének teljes körű felülvizsgálatát is.

(forrás: Navigátor)