• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Nincs terv több ezer munkavállaló elbocsátására

.

A 460 fős létszámcsökkentésnek nincs alternatívája

Friedrich Macher, a Rail Cargo Hungaria Zrt. közel 100 százalékos részesedését birtokló Rail Cargo Austria AG vezérigazgatója Budapesten határozottan cáfolta azokat a megalapozatlan sajtóhíreszteléseket, amelyek kétezer fős elbocsátásról és a magyar leányvállalatnak az egyes kocsi forgalomból való kivonulási szándékáról az utóbbi időben megjelentek. Megerősítette korábbi kijelentését a Rail Cargo Hungaria elkötelezettségéről a nagy létszámú magyar vasutas foglalkoztatása és a magyarországi vasúti teherfuvarozás egyedül általa biztosítható országos területi lefedettségének megőrzése mellett. A Rail Cargo Austria csoport modern technológia-transzferrel, eszközökkel, széles európai üzleti kapcsolatrendszerével és a veszteségek átmeneti finanszírozásával támogatja leányvállalatát annak érdekében, hogy az helyreállítsa pénzügyi egyensúlyát és a gazdasági válság győzteseként hosszú távon a magyar gazdaság fontos szereplője maradjon.

Mint mondotta, a közös érdekek mentén az együttműködés szellemében folynak és eredménnyel biztatnak az egyeztetések a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal és a MÁV-val a vasúti kiegészítő szolgáltatások tervezett díjemelésének módosításáról. A Rail Cargo Hungaria kidolgozza és konzultációra a szakszervezetek elé tárja középtávú foglalkoztatási tervét. Az ez utóbbiban foglalt intézkedés-csomag a vállalat létszámát 2011 elejei hatállyal 460 fővel csökkenti úgy, hogy a korkedvezményes nyugdíjba vonulás lehetősége mellett a további elhelyezkedést segítő szerteágazó képzési-, átképzési- és szociális programokat biztosít munkavállalóinak. A vállalat a munkaszervezet karcsúsításakor kiemelten ügyel arra, hogy a Rail Cargo Hungariánál megszűntetett munkahely következményeként a MÁV-nál ne váljon szükségessé hasonló intézkedés. Friedrich Macher utalt arra, hogy a 2012-ig kidolgozott foglalkoztatási terv további, a jövő januárihoz hasonló létszám csökkentésének lehetőségét is tartalmazza. A Rail Cargo Hungariánál már meghonosított, illetve bevezetés alatt álló új vasút-technológiai, áru- és megrendelés-kezelési, valamint informatikai eljárások ugyanis számos munkafolyamatot egyszerűsítenek, illetve feleslegessé tesznek. Az optimalizált megoldások a privatizációs szerződésben rögzített három éves foglalkoztatási garancia vállalása idején a MÁV Cargonál még nem léteztek.

Friedrich Macher végül leszögezte, hogy a Rail Cargo Hungaria korszerű, területi lefedettséget biztosító ügyfélorientált vállalat, Európa második legnagyobb vasúti teherfuvarozó cégcsoportjának fontos és megbecsült tagja. Ennek az erős háttérnek a támogatásával a magyar leányvállalat erősebbé, rugalmasabbá és hatékonyabbá vált, mint amilyen 2008-ban volt. A Rail Cargo Austria csoport továbbra is támogatja magyar vállalatának fejlődését.