• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Magas szintű vezetői szakmai találkozó az RCH szervezésében

.

„Új dél-kelet európai együttműködés a vasúti áruszállításban" mottóval a Rail Cargo Hungaria Zrt. 2011. március 30-31-én magas szintű vezetői szakmai találkozót tartott. A rendezvény a CFR Marfa, GySEV, HZ Cargo, RCA, RCH, RZD, SŽ, UZ, ZS és ZSSK Cargo szakemberei számára eredményesen, hasznos tapasztalatokkal zárult. A résztvevők megerősítették elkötelezettségüket a nemzeti vasúttársaságok együttműködése mellett, hangsúlyozva az infrastruktúrát érintő beruházások fontosságát. A meghívott vezetők úgy látták, hogy a találkozó rendszeressé tételével és a folyamatos kapcsolattartás által megőrizhetik a személyes kapcsolatok ápolásából származó előnyöket.

A rendezvény védnökeként a Rail Cargo Austria AG. új igazgatósági tagja, Erik Regter beszédet mondott a találkozó megnyitó estjén a régió legnagyobb vasúttársaságainak vezetői előtt. Mint elmondta, a Rail Cargo Hungaria Zrt. által rendezett vezetői szakmai találkozóhoz hasonló fórumok lehetőséget kínálnak arra, hogy az ágazat szereplői közösen egyeztessék a szegmenset érintő aktuális kérdéseket. Az eseményen meghívott vendégként Szűcs Lajos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium főosztályvezetője üdvözölte a résztvevő vasúttársaságok vezetőit. Beszédében kitért arra is, hogy az ágazati politika feladata a következő időszakban, hogy lehetővé tegye az együttműködés fokozását a szektoron belül.

A másnap délelőtti tanácskozást Dr. Mosóczi László, a Hungrail elnökének prezentációja nyitotta, amelyben beszélt a forgalombővítés nemzetközi lehetőségeiről, valamint a Budapestet elkerülő V0-ás szakasz tervéről. Kiemelte az EU-korridorrendszer változásainak jelentőségét - éppen a budapesti találkozó napján hosszabbították meg a római vasútszakmai találkozón az eddig Budapestig tartó 6-os számú, Mediterrán korridort Záhonyig.

A Rail Cargo Hungaria Zrt. képviseletében Kovács Imre, CEO tartott előadást, amelyben szólt a vállalat egy éves születésnapjáról: a régió piacvezető vasút-logisztikai csoportjának tagjaként a társaság 18 mozdonyt és 31000 vagont üzemeltet 500 kocsivizsgálóval. Kovács Imre hangsúlyozta, hogy bár a jelenlegi szabályozási környezet nehezíti a vasúti árufuvarozás térnyerését, a vállalati működés újraértelmezésével és regionális együttműködéssel lehetséges a versenyképesség növelése. E tekintetben kiemelt figyelem övezi a bizalmi elvű ügyfélkapcsolatokat, a folyamatok újratervezését, az IT-alkalmazások fejlesztését és a rendszerek nemzetközi szintű összehangolását, azaz az interoperabilitást.

A találkozó második felében az ágazat meghatározó nemzetközi szereplőit képviselő vezetők bemutatták a vasúti áruszállítás helyzetét országukban, valamint saját vállalataiknál. A Rail Cargo Hungaria Zrt. üzemeltetésért felelős igazgatósági tagja, Karl Zöchmeister vázolta az RCA helyzetét, majd a jelen lévők megismerhették a szlovén, horvát, ukrán, szerb, szlovák, orosz és román vasúti árufuvarozók stratégiáit, tevékenységét is.

A felszólalók hangsúlyozták a modernizáció és a hatékonyságnövelő intézkedések szükségességét, melynek elengedhetetlen velejárója saját vasúttársaságuk átalakítása. Az elkerülhetetlen intézkedések eredményeképpen a román CFR Marfa munkavállalóinak létszáma az 1998-as alapításkor átvett 20.000 főről a felére csökkent, és idén további 30%-os leépítés várható. A szlovák ZSSK Cargo idén szintén több ezer dolgozójától kényszerül megválni, de hasonló helyzetben van a szlovén vasút is. A szlovén SŽ ugyanakkor nagy volumenű felújítási munkálatokba kezd, hiszen forgalmuk 90%-a nemzetközi szállításokból származik, és a versenyképesség megőrzése komoly kihívások elé állítja a vállalatot. A horvát HZ Cargo új logisztikai központokba kezdett invesztálni, és emellett nem szokványos módon egy kikötő üzemeltetésében is részt vállalt. Üzleti és működési folyamataik újraszervezéseként az IT rendszereket is fejlesztik. Az ukrán UZ teljes átalakítás előtt áll, amelyet egy már előterjesztett törvényjavaslat is támogat: ennek eredményeként leegyszerűsödne a határvizsgálat a tranzitforgalom növekedése érdekében. A szerb ZS újraszervezi divízióit és új mozdonyok beszerzéséről döntött, ami azért is fontos a vállalat számára, mert a nemzetközi forgalom a teljes forgalmuk 75%-át teszi ki.

Konszenzus alakult ki a tekintetben, hogy létfontosságú a térség együttműködési lehetőségeinek hatékonyabb kiaknázása. A felszólaló vezetők ugyanakkor hangsúlyozták: a versenyképesség megőrzéséhez elengedhetetlenül szükséges a szolgáltatások, infrastruktúra és eszközpark fejlesztése. A találkozó eredményességét mutatta, hogy a meghívottak kinyilvánították: a Rail Cargo Hungaria Zrt. által rendezett előremutató eseményen a jövőben is rendszeresen részt kívánnak venni.