• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Megtartotta első elnökségi ülését a Közép-európai Logisztikai Klaszter

.

A  Közép-európai Logisztikai Klaszterként (KLK) újjáalakult Magyar Logisztikai Klaszter (MLK) elnöksége 2011. július 14-én tartotta első elnökségi ülését küldetésének és céljainak meghatározására. A Magyar Logisztikai Klasztert 11 magyar logisztikai szolgáltató - köztük a MÁV Cargo Zrt. - és ügyfeleik hozták létre annak elősegítésére, hogy Magyarország a logisztikai tevékenység közép-európai központjává váljon. A Rail Cargo Hungaria Zrt. új néven továbbra is tagja az immár közép-európai egyesületnek.

Az MLK tagsága az évek során kibővült osztrák, szlovén és szerbiai tulajdonú logisztikai vállalatokkal és intézményekkel. A Klaszter tagjai közös véleményen vannak a logisztikai ellátási láncok regionális, európai jellegében rejlő versenyképességi tényezők és a regionális együttműködés fontosságát illetőleg. Az egyesület névváltoztatása ennek a szemléletmódnak a kifejezését kívánja alátámasztani.

A Klaszter az eddig még nem reprezentált országok hasonló szellemiségű vállalatainak bevonását is fontosnak tartja. Az egyesület, mint érdekképviseleti szerveződés, két szempontból is egyedülálló: nem csak több ország logisztikai szolgáltatói, hanem megbízóik is képviseltetve vannak benne. A Klaszter küldetését a közép-európai ellátási láncok hatékonyságának fejlesztésében látja. Ennek érdekében az egyesület aktívan lép fel a nemzeti kormányzatok és az EU intézmények irányába az infrastrukturális beruházások és a szabályzati rendszer területén szükséges együttműködés előmozdításáért. A Klaszter központi témakörként kezeli a nemzeti gazdasági tervek logisztikai vonatkozásait, valamint az EU regionális, gazdasági, közlekedési és környezetvédelmi terveinek logisztikai vonatkozásait.