• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Együttműködés a szolnoki vasúti árufuvarozás élénkítéséért

.

Hamarosan újra gördülhetnek vasúti kocsik az AC-DC Logisztikai Park iparvágány hálózatán

A szolnoki vasúti forgalom fellendítését és az ezzel összefüggő lehetőségek kiaknázását hivatott elősegíteni a BI-KA Logisztika Kft., az AC-DC Logisztikai Park és a Rail Cargo Hungaria Zrt. által a közelmúltban aláírt, a partneri összefogást rögzítő szándéknyilatkozat. Az együttműködést elsősorban az tette indokolttá, hogy Szolnokon a növekvő beruházási kedvvel összefüggő, a vasúti fuvarozás, illetve a telephelyi vasúti kiszolgálás iránt fokozódó megbízói igényekre közös erővel kínáljanak professzionális megoldást a felek.

A kooperáció során az AC-DC Logisztikai Park az infrastrukturális hátteret, a BI-KA Logisztika Kft. projektkoordinátorként a közúti szállítási, rakodási, vámkezelési, illetve raktárlogisztikai szolgáltatásokat, a Rail Cargo Hungaria Zrt. pedig Magyarország vezető vasúti árufuvarozó vállalataként a küldemények szakszerű, biztonságos továbbítását, és minőségi szolgáltatásnyújtást biztosítja a telephelyen.

Az iparvágány kapcsolat reaktiválása által így még komplexebb logisztikai szolgáltatáscsomag áll majd a megbízók rendelkezésére, beleértve a közvetlen, fedett helyen történő rakodást vasúti kocsikból közúti áruszállító járművekre, és igény esetén a tárolási szolgáltatás beiktatását is. A komplexitás jegyében mindezek mellett megoldhatóvá válik az egyéb, kapcsolódó dokumentumok (pl. vámkezelés, fuvarlevél) helyszíni kitöltése is, mellyel időt és költséget tudnak megtakarítani.

A kezdeményezés amellett, hogy a megbízók igényeihez igazodó logisztikai szolgáltatás biztosítását teszi lehetővé, a környezettudatos gondolkodásmódra is felhívja a figyelmet. Egy tonna árut ugyanis vasúton negyedannyi terület elfoglalásával, tizedannyi energiafogyasztással és levegőszennyezéssel, századannyi balesettel és ennél is kisebb zajszennyezéssel lehet elszállítani, mint közúton. Ezért kívánatos, hogy a teherfuvarozás minél nagyobb mértékben a vasútra terelődjön át, és egyre nagyobb szerepet kapjon a kombinált fuvarozás, mely során a vasúti és közúti fuvarozási módban rejlő előnyöket egyaránt ki lehet aknázni: a vasúti szállítás hatékonyságát a nagy mennyiségű áruk mozgatása terén, amely ideális lehetőséget teremt a nagy távolságok leküzdésére, másfelől a kamionos fuvarozás vitathatatlan előnyeit az áruk begyűjtésében és disztribúciójában a kis- és közepes távolságtartományban. Mindezzel a kombinált fuvarozás teljesíti a környezetbarát közlekedés követelményeit is.

Joggal mondhatjuk tehát, hogy a szolnoki Regionális Logisztikai Szolgáltató Központban lévő iparvágány hálózat reaktiválása egy új fejezetet nyit Szolnok vasúti és ipari történetében egyaránt.

A város történetében egyébként a mai napig meghatározó a vasúti közlekedés szerepe: 1847. szeptember 1-én adták át a forgalomnak az ország második vasútvonalát Pest-Cegléd-Szolnok szakaszon, mely eseményhez kötődik az évről-évre megrendezett Szolnok Napja rendezvénysorozat is. Az 1970-es években a szolnoki pályaudvar volt Európa legkorszerűbb pályaudvara, ahol a személyszállítás mellett az árufuvarozás is kiemelt fontossággal bírt. Az együttműködés eredményeként az AC-DC Logisztikai Park már hosszú ideje kihasználatlan iparvágány hálózatán hamarosan fokozott lendülettel veheti kezdetét a vasúti árufuvarozás új korszaka.