• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Új korszak a délkelet-európai vasúti árufuvarozásban Elindult a Rail Cargo Carrier első vonata

.

Budapest, 2013. április 9. Elindult a Rail Cargo Carrier Kft. (RCC) első irányvonata a budapesti BILK Terminálról Railport Arad – Curtici (Románia) célállomásra. A Rail Cargo Group idén létrehozott új vállalkozása révén karcsúbb, rugalmasabb és költségérzékenyebb vasúti áruszállítási szolgáltatásokkal egészíti ki kínálatát a délkelet-európai régió fuvarpiacán.

A Rail Cargo Carrier a legmodernebb vontatójárművekkel és vasúti eszközökkel, országhatárokon átívelő komplex szolgáltatásokkal lépett be a térség vasútpiaci versenyébe. A társaság beszerezte a szükséges hatósági engedélyeket, amelyek alapján hozzáférésre-jogosultként használhatja a vasúti infrastruktúrát Magyarországon és tervezi biztonsági tanúsítvány megszerzését Bulgáriában, Romániában, Szlovákiában és Csehországban is.

rccHorváth Ottó, a Rail Cargo Carrier Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a társaság service center pozícióban működik. Megjelenését a régió vasúti árufuvarozási piacán elsősorban az Rail Cargo Group és ÖBB Holding erőforrásainak felhasználásával valósítja meg. A vállalat keretszerződést kötött a Rail Cargo Hungaria Zrt.-vel a tehervonatok magyarországi közlekedtetésével kapcsolatos feladatokra. A most indított magyar-román viszonylatú kíséretlen kombinált fuvart a társaság a Rail Cargo Grouphoz tartozó Hungaria Intermodal Kft. megrendelésére szervezte meg és bonyolítja le. A két cég azon dolgozik, hogy mihamarabb elindulhasson a BILK-Ploiesti közvetlen intermodális vonatforgalom is.

Spellenberg Gábor, a Hungaria Intermodal Kft. ügyvezető igazgatója kiemelt fontosságúnak tekinti a romániai rendeltetésű irányvonatok közlekedtetését. A Kft. régóta azon dolgozik, hogy közvetlen összeköttetést teremtsen két, csoporton belüli terminál, a BILK Budapest és a Railport Arad között. A társaság gondjaira bízott konténerek vasúton eddig csak szórt küldeményként tudtak eljutni Aradra, ami nem volt versenyképes a közúttal szemben. A Rail Cargo Carrier Kft. árufuvarozási vasúti társasági tevékenységének beindításával lehetőség nyílik arra, hogy a küldemények 10 órás menetidővel daru alá kerüljenek Aradon. A Railport Arad fontos része a Hungária Intermodal Kft. romániai stratégiájának. Ezen vonatok sikerére építve fogja fejleszteni Magyarország és Románia közötti irányvonati rendszerét, különös tekintettel Ploiesti (Allianso) terminál bekapcsolására.