• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Szorosabb együttműködés, új innovációs lehetőségek

.

Együttműködési keretszerződést írt alá a Rail Cargo Hungaria Zrt. a ZÁHONY-PORT Zrt.-vel a 64. Vasutasnapon.

A nyíregyházi Vasutasnapon ünnepélyes keretek között kötött együttműködési megállapodást a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) és a MÁV Zrt. 100%-os leányvállalata, a ZÁHONY-PORT Záhonyi Logisztikai és Rakománykezelési Szolgáltató Zrt. (ZÁHONY-PORT). A dokumentumot Dr. Kovács Imre, az RCH Igazgatóságának elnöke, CEO és a ZÁHONY-PORT vezérigazgatója, Farkas József látták el kézjegyükkel.

A Rail Cargo Hungaria keleti irányú fuvarozásaiban kiemelt szereppel bíró ZÁHONY-PORT évi közel 3 millió tonna áruküldemény átrakását végzi el a társaság megbízásából. Ezért az RCH szoros üzemviteli, kereskedelmi és informatikai együttműködést alakított ki a záhonyi térség legnagyobb vasút-logisztikai területének üzemeltetőjeként átrakást végző ZÁHONY-PORT-tal. A közel 4 éve új alapokra helyezett szerződéses kapcsolat során folyamatos egyeztetésekre és a vasútüzemi folyamatok felülvizsgálatára volt és van szükség. A szerződéses kapcsolatot negyedévenként vizsgálják felül, mely időszakos összegzés alkalmat ad az üzemviteli és kereskedelmi feladatok áttekintésére, a felmerült ügyféligények magasabb szintű kiszolgálására is. A most aláírt megállapodást is több hónapos egyeztetés előzte meg, amely során szakértő kollégák tisztázták az operatív kérdéseket és véglegesítették az RCH által biztosított szerződéses együttműködésben rejlő lehetőségeket. Az RCH ügyfelei számára közvetített szolgáltatást biztosító, határozatlan idejű keretmegállapodás több milliárd forintos megrendelést jelent a ZÁHONY-PORT részére, mely együttműködés ezért a térség munkavállalóinak foglalkoztatásra is nagy hatással van.

Magyarország keleti kapuja
A keleti piacok vasút-fuvarozói versenyében kiemelt szerep jut a záhonyi térségnek, hiszen az átrakó komplexum része a Spanyolországtól Záhonyig tartó 6-os árufuvarozási folyosónak, amely Kijeven és Moszkván át Kína felé is jelentős stratégiai csomópont. Az eltérő magyar és ukrán infrastruktúra-üzemeltetési háttér azonban szoros együttműködést és összehangolt kommunikációt igényel a vasúti fuvarozásban résztvevő vállalatoktól, mely üzleti kapcsolat új szervezeti és egyben informatikai kihívásokat is jelent a társaságok számára. Mindkét fél jelentős összegeket, és komoly fejlesztő munkát biztosít az informatikai rendszerek modernizálásba és összehangolt működtetésére, az ügyfelek minél pontosabb és gyorsabb tájékoztatása érdekében.

Az együttműködés megújításával a Rail Cargo Hungaria megfelelő alvállalkozói kapacitást biztosít a keleti relációban érintett új vasúti forgalmak számára és a régió legnagyobb vasúti fuvarozójaként, valamint a logisztikai kapacitások semleges közvetítőjeként továbbra is hozzájárul a záhonyi térség nemzetközi versenyképességének megőrzéséhez, növeléséhez.

Mind a MÁV Zrt., mind annak leányvállalata, a ZÁHONY-PORT Zrt. jelentős fejlesztéseket hajtott végre a záhonyi átrakókörzetben. Ennek keretében újították fel a darupályákon működő bakdaruk jelentős részét, ezzel is hozzájárulva például a keleti konténer-áteresztő kapacitás biztosításához. Európai uniós források felhasználásával, sikeres pályázatoknak köszönhetően több új mobil rakodógép beüzemelésére is sor került.

A MÁV, az RCH és a ZÁHONY-PORT továbbra is megtesz mindent a várhatóan növekvő kelet-nyugati vasúti áruforgalom zökkenőmentes lebonyolítása érdekében, valamint a záhonyi térség nemzetközi versenyképességének megőrzéséért.

További információk:

Rail Cargo Hungaria Zrt.
Marketing és kommunikáció
E-mail: press@railcargo.hu

                  MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság
E-mail: sajto@mav.hu