• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Sajtóközlemény: Új lélegeztetőgép, vagonok az újjáépítéshez

.

A Rail Cargo Hungaria észak-magyarországi segélyakciója. A Rail Cargo Hungaria átfogó segélyakció-sorozattal járul hozzá a természeti katasztrófa által sújtott észak-magyarországi régió megsegítéséhez, a károsultak gondjainak enyhítéséhez és a helyreállítási munkákhoz - jelentette be ma Miskolcon Kovács Imre elnök-vezérigazgató.

Az akció első lépéseként egymillió forintos adományt adott át a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálatnak a kisgyermekek életmentéséhez szükséges lélegeztetőgép beszerzéséhez, amely a miskolci sürgősségi gyermek-mentőorvosi kocsi felszerelésének része lesz. A Miskolci Mentőállomáson rendezett adományozáson Kovács Imre hangsúlyozta: a vállalat készen áll arra, hogy a térség meghatározó cégeivel együtt további segítséget nyújtson azoknak, akik munkájukkal a pusztító árvíz után a jövőt kívánják megalapozni

Eddig a miskolci gyermekmentősök használták az Alapítvány legrégebbi, 11 éves lélegeztetőgépét. Erre az életmentő eszközre gyakran van szükség a lélegeztetett kisgyermekek szállítása során (évente közel 200 ilyen esetben riasztják a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat gyermekmentőit). Az új HT-70 típusú lélegeztetőgép elődjénél korszerűbb, még nagyobb biztonságot nyújt és már egészen kis súlyú, 5 kg alatti csecsemők lélegeztetésénél is könnyedén alkalmazható az intenzíves ellátások során. A Rail Cargo Hungaria egyébként hagyományosan támogatja az alapítványt, korábban már kétmillió forinttal járult hozzá életmentő gyógyszerek és eszközök beszerzéséhez.

Az elnök-vezérigazgató egyebek között elmondta, hogy a Rail Cargo Hungaria az árvíz tetőzése idején kővel és szénnel rakott vagonokat irányított az áradó folyók hídjaira, hogy a sodrás ellenében növelje a hidak stabilitását. A vállalat a jövőben Felsőzsolca polgármesterének kérésére vasúti kocsikkal és mozdonyokkal segíti az újjáépítéshez szükséges anyagok szállítását a különösen nagy kárt szenvedett településre. Ezt a segítséget a társaság felajánlja Edelény város számára is. Ezen felül a Rail Cargo Hungaria három napos fizetett szabadságot biztosít azon dolgozóinak, akik igazoltan részt vesznek az elhárítás és kármentesítés önkéntes munkálataiban.

A vállalat az árvíz miatt rendkívül nehéz helyzetbe került munkatársai megsegítésére egyébiránt összesen több mint 10 millió forint rendkívüli segélykeret megnyitását hirdette meg. 

A teljes sajtóközlemény itt megtekinthető!

További információk:

Kurdi Mónika

Marketing és kommunikációs igazgató

e-mail: press@railcargo.hu  

 

Újabb siker a Rail Cargo Hungaria és a MOL közötti együttműködésben

.

A Rail Cargo Hungaria a közelmúltban három évre szóló szerződést írt alá a MOL-lal. A vállalat számára ez azért is jelentős, mert amíg az olaj- és gázipari társaság belföldi forgalmai kapcsán az évek során már több, hosszú távú szerződést is sikerült kötni, addig az 1,1 millió tonna volumenű export-import forgalmak tekintetében ez volt az első.
A most aláírt, 2013. március 31-ig hatályos megállapodás értelmében a Rail Cargo Hungaria szakemberei a MOL-nál dolgozó kollégákkal együtt még ebben az évben kidolgoznak egy költség átláthatósági modellt. A szerződés a fuvarozási tevékenységen túl megteremti az együttműködés kereteit iparvágányok közös üzemeltetésére, a vasúti kocsi flotta managementre, valamint csúcstechnológiás logisztikai informatikai szolgáltatásokra.

„Magaménak érzem a Rail Cargo Hungaria céljait”

.

Mozdonyvezetőink vallanak új munkahelyükről

A Mozdonyvezetők Lapja utánajárt annak, hogy a Rail Cargo Hungaria mozdonyvezetői miért választották vállalatunkat gyakran 15-20 év más cégnél töltött mozdonyszolgálat után. Az okok eltérőek, de egy dologban egyetértettek a megkérdezettek: a Rail Cargo Hungaria biztos és nyugodt jövőt ígér.

A miskolci Majorcsik József már egy ideje figyelemmel kísérte a híreket, hogy ha eljön az ideje, akkor felelősségteljesen tudjon dönteni munkahelyének megváltoztatásáról. Régi cégénél maradása mellett szinte csak az a negyedszázad szólt, amit ledolgozott, ellene szólt viszont az időközben ott kialakult nagyon rossz munkahelyi légkör A Rail Cargo esetében egy fejlődő vállalat képe rajzolódott ki előtte. „A jövő felé tekintve, úgy ítéltem meg, biztosabb és nyugodtabb életem lesz a Rail Cargo Hungaria munkavállalójaként".

A szegedi Bezdán Mihály 24 éve mozdonyvezető. Amikor a Rail Cargo Hungaria elkezdte a toborzást, érezte a lehetőséget, amelyet egy új cég, az izgalmas feladatok és a világos elvárások kínálnak. Szolgálata most 12 óra időtartamú, 14 szolgálattal megvan a kötelező óraszáma, s még túlórázni is van lehetősége. Már két hónapja dolgozik vállalatunknál, és úgy érzi azt kapta, amire számított. Taurus mozdonyokkal utazik, Hegyeshalomig is eljut a Rola vonatokkal. „A légkör nyugodt, vezetőink meghallgatnak bennünket. Csapatként dolgozunk, úgy érzem munkatársak és nem munkavállalók vagyunk"- vallja.

A balassagyarmati Nemesvári Sándor szervezetében nem múlt el nyomtalanul a BZ motorokon leszolgált húsz év. Fájt a dereka, nyáron hőguta kerülgette. A Rail Cargo Hungariánál legtöbbször Taurus mozdonyon, tiszta, kulturált vezetőálláson teljesít szolgálatot. Úgy érzi, számára kinyílt a világ: tehervonattal Hegyeshalomig annyi idő alatt jut el Budapestről, mint annak idején személyvonattal Gyarmatról Vácra. A korszerű járműveknek köszönhetően már nem annyira fáradt, még a derékfájása is múlóban.

A budapesti Zsólya Tibor szívesen ment volna Trakciósként Budapestre dolgozni, de nem kapott lehetőséget erre. Ő a jó munkakörülmények miatt választotta vállalatunkat. A V43-as sor. mozdonnyal leutazott sok tízezer kilométer után a Taurus mozdony tényleg a 21. századot jelenti. „Én Ferencvárosban dolgoztam, ahol a teherfordában, s különösen az árufuvarozó vonatok esetében a leginkább elhasznált, koszos, zajos és huzatos vontatójárműveken kellett utazni. A Rail Cargo Hungaria Siemens mozdonyainak tiszta, csendes, légkondicionált vezetőállása olyan körülményeket jelent, mint bármelyik másik európai országban. Korábbi munkahelyén a vezetők viselkedése sem volt számára elfogadható. A Rail Cargónál az utasításokat udvariasan, egyszerűen, a mozdonyvezetőket partnernek tekintve adják mindenféle retorzió felemlegetése nélkül.

„Most egy szolgáltató vállalat munkatársa vagyok. Tudom, hogy rajtam is múlik, sikerül-e a fuvaroztatók elvárásait teljesíteni, az árut menetrend szerint továbbítani. Ez ránk is nagyobb terhet ró, nagyobb a felelősség, én is magaménak érzem a vállalat céljait. Ezt eddig nem éreztem, nem láttam, hogy a mozdonyvezetőn kívül fontos-e másnak, hogy menjen a vonat. Úgy tapasztalom a mozdonyvezetők fontosak a cégnek."

Szakál Adriánt az első pillanattól kezdve foglalkoztatta a Rail Cargo Hungariánál meghirdetett munkalehetőség. A hegyeshalmi mozdonyvezető számára nem a pénz volt a fő vonzerő. Vonzó volt viszont a vezetés hozzáállása, az általuk bemutatott rövid és hosszú távú tervek, a munkakörülmények. „Tetszett, hogy a mozdonyvezetőknek van beleszólásuk a napi munkavégzésbe, hogy érdekli a vezetést a véleményük, és nem csak meghallgatják azokat. Az, hogy a mai kornak és piaci viszonyoknak megfelelő szemlélet uralkodik. Az eddig eltelt idő tapasztalatai alapján úgy látom, hogy jól döntöttem és bátran, nyugodt szívvel ajánlom a Cargót, minden olyan mozdonyvezető kolléga számára, akik fejében megfordult a váltás gondolata.

Erősödő brüsszeli vasútpolitika

.

Az egyre nagyobb szerepkörrel bíró Európai Parlament egyre gyakrabban sürgeti az Európai Tanácsot és a Bizottságot, hogy tegyen még többet a vasúti alágazat piaci részarányának növelése érdekében, nemcsak a támogatások, hanem a szabályozások kidolgozásával is. Most épp az Első Vasúti Csomag felülvizsgálata miatt emeltek szót.

Az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottsága 16 ponton javasolt, kifogásolt, kért, követelt az Európai Unió végreható és jogalkotó szervezeteitől annak érdekében, hogy felgyorsítsa a vasúti liberalizációt az európai vasúthálózaton. Az állásfoglalás előzménye, hogy az Európai Bizottság egy elemzésében megállapította, hogy a tagállamok gyakorlatilag mindegyike elmulasztotta, elszabotálta a 2001-ben kihirdetett úgynevezett első vasúti csomag irányelveinek átültetését a nemzeti joganyagba, vagyis többé-kevésbé akadályozza a versenyt a vasúthálózaton. A Parlament követeli, hogy a Bizottság tegye közzé, hogy az egyes tagállamok az irányelv mely pontjainak végrehajtásával adósak, nevesítve a pályahálózat-működtető függetlensége, a független szabályozószerv felállításának hiányosságai és a pályahasználati díj kivetésére vonatkozó rendelkezések végrehajtásának elmaradását, mint súlyponti kérdéseket. A Parlament szerint a Bizottság öt évet elvesztegetett azzal, hogy csak 2008 júniusában küldött hivatalos felszólítást, és 2009 októberére készült el az indoklással ellátott vélemény. Most mindenesetre nagyobb sebességre kapcsolhat az EU, és bíróság elé citálhatja a mulasztók mindegyikét, valamint a második és harmadik vasúti csomag végrehajtását soron kívül vizsgálhatják,

hogy egy-két éven belül megtehessék az esetleg szükséges kiigazításokat - vagy éppen eljárás alá vonják a a mulasztókat. A brüsszeli csalódottság érthető, hiszen az európai vasúthálózat messze van attól, amiről a 2001-ben lefektetett irányelv szólt - az integrált európai vasúti térség létrehozásától -, ráadásul a liberalizáció hatására a vasút nem nyert az elmúlt tíz évben nagyobb teret a többi alágazattal szemben, épp csak stabilizálni tudta részarányát, az amúgy igen alacsony 10%-os szinten a teherszállításban és 7%-os szinten a személyszállításban.

A szokatlanul éles határozatban a Parlament sajnálatát fejezi ki amiatt, hogy a pályahasználati díjak nincsenek közvetlen kapcsolatban a vasúti költségekkel, és hogy a piac nem lesz képes elviselni ezeket a magas árakat. Rámutat arra, hogy a magas pályahasználati díjak hátráltathatják az új szereplők belépését a piacra. Aggodalmának ad hangot amiatt, hogy a szabályzószerveknek nincs elegendő hatásköre és forrása, és hogy ez a nemzeti piacokon a versennyel kapcsolatos problémák ellenőrizhetetlenségéhez vezet. A Parlament tudomásul vette a Bizottság azon szándékát, hogy az 2010 folyamán javaslatot nyújt be az első vasúti csomag felülvizsgálatáról, egyúttal kéri a Bizottságot, hogy a felülvizsgálat során kezelje kiemelt helyen a pályahálózat-működtetők függetlenségének, a szabályzószervek forrás- és hatáskörhiányának, valamint a pályahasználati díjak megállapításának kérdését.

(forrás: Navigátor)