• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Rekordforgalmat bonyolítanak a guruló utak

.

Az EU néhány éve azon mesterkedik, hogy minél több kamion hagyja el a közutakat és lehetőleg az erre kijelölt vasúti útvonalakon zajlódjon a teherforgalom. A célt tiltásokkal, emelt útdíjakkal próbálják elérni, és úgy tűnik a dolog működik. 2009-ben a Brenner-hágó vasútvonalait működtető Rail-Cargo-Austria leányvállalata rekordévet zárt, 226 ezer szállított kamionnal.

Annak ellenére, hogy ez a szám az eddigi csúcs, úgy tűnik idén még ezt is meg tudja majd fejelni az üzemeltető, 2010 első negyedévében eddig 60547 teherautót szállítottak, ami 9039-el több, mint a megelőző év hasonló időszakában. Ez egyelőre 17,5%-os növekedést jelent, így a remények szerint a Brenner-Rola idén 248 ezer kocsit fuvarozhat majd.

Naponta 54 szerelvény ingázik a vasúti szakaszokon és a remek eredmény annak volt köszönhető, hogy mindezt átlagosan 86,3%-os kihasználtsággal tették. Ez még nem minden, mivel idén két vonalon is lesz bővítés, évi 4 ezer kamionnal többet tudnak majd szállítani.

(Forrás: Kamionhirek.hu)

 

Ro-La fuvarozás Magyarországon

A Rail Cargo Hungaria hosszú időre visszatekintő, jelentős tapasztalattal rendelkezik a speciális vasúti áruszállítási mód, a Ro-La fuvarozás területén. A vállalat a környezetbarát áruszállítási tevékenységet állami támogatás segítségével tartja életben, amelyet kedvezmény formájában a szolgáltatást igénybevevő fuvaroztatók és szállítmányozók számára ad tovább.

A Rail Cargo Hungaria 2007-ben 33 373, 2008-ban 36 773, 2009-ben pedig 26 457 kamiont szállított vasúton.  A vállalat „Tisztán szállítunk" szlogenjéhez híven elkötelezett támogatója a környezettudatos áruszállításnak, amelyben fontos szerepet tölt be a közúti szállítás alternatíváját kínáló Ro-La fuvarozás.

Hírek az orosz vasút háza tájáról

.

Az Orosz Vasutak (RZSD) 600 km hosszú, Moszkvát és Szentpétervárt összekötő, nagysebességű vonal megépítésére tett javaslatot április elején. A bejelentést egy konferencián tették meg, amelyen állami szervek, az orosz tudományos élet és az üzleti élet képviselői vettek részt.


Denisz Muratov, a nagysebességű vonalak igazgatója szerint a Moszkva - Szentpétervár vonalat 400 km/h sebességre kell kiépíteni. Kivitelezése során mintegy 250 mérnöki létesítményt kellene megépíteni, köztük alagutakat, hidakat, völgyhidakat. Az RZSD a távolság 2 és fél óra alatt történő leküzdésével számol, szemben a jelenlegi 3 óra 45 perces eljutási idővel, amelyet a szintén nagysebességű Szapszan vonatok 250 km/h sebességgel teljesítenek.
Vlagyimir Jakunyin, az RZSD elnöke elmondta, hogy a vonal építése az Életciklus szerződés menedzsment-modell (ÉSZM) alapján történne, hozzátéve: ez volna az első, RZSD által elindított és egész Oroszország egyik legnagyobb ilyen projektje. A finanszírozásra, építésre és üzemeltetésre új társaságot alapítanának, a befektetés megtérülését a pálya nyílt hozzáférésre megnyitásától és a beszedett pályahasználati díjakból várják.
A korábbi tapasztalatok alapján Jakunyin nemcsak az ÉSZM használatát javasolta, hanem az európai szabványok adaptálását is, amely az építési-üzemeltetési költségeket 20-40 százalékkal csökkenthetné.
Az új vonalon várhatóan évente 14 millió utast szállíthatnának. A társadalmi hatásokat is beleszámítva, az RZSD becslése szerint a nettó haszon 1500 milliárd rubel körül mozogna, ami a költség haszon arányt 2:1 értékre állítaná be.

Az Orosz Vasutak reformjának újabb lépéseként önálló szervezetként megalakították a Szövetségi Személyszállító Társaságot (SzSzT), amely a távolsági személyszállítás lebonyolításáért felelős.
Az  SzSzT létrehozására az RSZD elnöksége 2008-ban tett javaslatot, a terv tavaly kapott kormányzati jóváhagyást. A társaság jegyzett tőkéje 137 milliárd rubel, az RZSD tulajdonosi hányada 100% (mínusz 1 részvény). Április elsejével a társaság átvette az RZSD szövetségi személyszállítási igazgatóságát, annak 16 regionális üzletágával, 43 járműtelepével, 29 javítóműhelyével és két személyszállítási igazgatóságával, valamint 24600 személykocsijával és százezer dolgozójával.
Az  SzSzT vezetése két fejlesztési elképzelést dolgozott ki. Az alap stratégia a jelenlegi gazdasági fejlődésen alapul, és az RZSD eddigi teljesítményeinek továbbfolytatásával számol. Eszerint 257 milliárd rubelnyi befektetésre van szükség a következő 10 év során, amelybe beletartozik 1540 személykocsi vásárlása 2013-ig, valamint további 4080 beszerzése 2013 és 2020 között.
Az ambíciózusabb elképzelés megvalósítása 443 milliárd rubelbe kerül, és első körben 1698, később 6864 jármű megvásárlását jelenti. További 200, a RIC előírásoknak megfelelő hálókocsi beszerzése már folyamatban van, ezeket a normál nyomtávú közlekedésre alkalmas kocsikat a Siemens Mobility és a Transzmas holding Tver vagongyára közösen gyártja.

Vlagyimir Jakunyin, az RZSD elnöke és Alekszej Beljajev, a szlovákiai Tatravagonka vezérigazgatója két megállapodást írt alá április 7-én, amelyekben vasúti járművek előállítása és tesztelése területén tudományos és technikai együttműködési szándékukat fejezik ki.

Az első megállapodás technológiai dokumentációk egymás számára történő átadásáról, szakemberek orosz társaságoknál képzéséről szól. A képző társaságok a későbbiekben orosz-szlovák közös projektekben vesznek részt.
A második egyezmény egy vasúti járműveket tervező és gyártó közös vállalkozás létrehozását vetíti előre. Tavaly a Tatravagonka Poprad készített egy, az orosz piacra belépni képes prototípus kocsit, és az RZSD teherszállító leányvállalatával 1000 eltolható tetejű, Habinss-ból átalakított kocsi gyártásáról állapodott meg.

(Forrás: Magyarközlekedés.hu)

Már 100%- ban a Rail Cargo végzi a fuvarozást Bükkábrány és Visonta között

.

Márciustól már a Rail Cargo Hungaria saját mozdonyvezetői közlekedtetik Bükkábrány és Visonta között a vállalat mozdonyaival vontatott napi 9 vonatpár vonat szerelvényeit. Mindez újabb mérföldköve a társaság önálló vontatási képesség kiteljesedésének.

Tavaly december közepétől három Taurus-Siemens villanymozdonyt (a képen látható) már üzembe állítottak az adott szakaszon. Vezetésüket március közepe óta a vállalat saját mozdonyvezetői végzik, így már 100%-ban a Rail Cargo Hungaria fuvarozza az évi több millió tonna árut a Bükkábrány és Visonta közötti közel 70 km-es távon.

Az eddigi tapasztalatok rendkívül kedvezőek. A Rail Cargo Hungaria szolgáltatási színvonalával a bükkábrányi bánya, mint berakóhely és a visontai kirakóhely is teljes mértékben elégedettek.

Ennek egyik fő oka, hogy a fuvaroztatás teljes körű átvételével a vállalat garantálni tudta a rugalmasabb, és tervezhetőbb szolgáltatást, többek között azáltal, hogy a felesleges gépmenet kiküszöbölésével biztosítani tudták, hogy ne legyen a szállítás során kieső idő.

A vállalat további célkitűzései, hogy a közeljövőben bevezetik a menetrend szerinti közlekedtetést, ezáltal is jobban igazodva az ügyféligényekhez és még kiszámíthatóbbá, átláthatóbbá téve a fuvarozás időzítését és ütemezését.

Miniszteri elismerés a Rail Cargo Hungaria üzemeltetési igazgatójának

.

A Rail Cargo Hungaria Zrt. üzemeltetési igazgatóját, Salamon Bélát, kiemelkedően eredményes szakmai tevékenységéért Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter március 15-e alkalmából elismerésben részesítette. A Miniszteri Elismerő Oklevelet az igazgató ünnepélyes keretek között 2010. március 10-én személyesen vette át.

Salamon Béla a kitüntetés átvételét követően elmondta, hogy harminc év kitartó munkája magas rangú elismerésének tekinti, amely visszaigazolja azokat a törekvéseit és erőfeszítéseit, amelyeket pályafutása során a szakmaszeretet és a szakma iránti elkötelezettség motivált.

Az igazgató irányításával kezdődött meg 2009-ben a vállalat önálló vontatási képességének kialakítása, illetve a járatoptimalizálással kapcsolatos fejlesztés is, amelynek révén 17%-kal sikerült a társaságnak csökkentenie a célállomások eléréséhez szükséges fuvarkilométerek számát.

Salamon Béla 1980-ban mozdonyvezetőként kezdte pályafutását, ebben a munkakörben hét éven keresztül dolgozott. 1993-ban állomásfőnök lett és attól kezdve folyamatosan vezetői pozíciót tölt be. 2007 decemberétől üzemeltetési igazgató a vállalatnál.