• Sajtószoba - Rail Cargo Hungária
  • Sajtószoba -- Rail Cargo Hungária

Tájékoztató az aktuális vágányzárakról

.

Tisztelt Partnerünk! Ezúton szeretnénk értesíteni Önöket, hogy a Szolnok-Kürtös(Curtici) vonalon pályakarbantartási-, vasútépítési munkálatok miatt jelentős fennakadásokkal, torlódással kell számolni.

A Curtici állomási munkálatok miatt a CFR - Román Vasút csak azon vonatok részére ad engedélyt a belépésre, ahol
- nincs gépcsere Curticin és a továbbító személyzet rendelkezésre állása biztosított,
- gépcsere esetén, ha a fogadó vasútvállalat nyilatkozott
   a fogadó gépről (mozdony azonosító + várható időpont)
   a továbbító vonat számáról
   a menetvonal engedélyéről.

A fentieken túl július – augusztus folyamán az alábbi vágányzárakra lehet számítani.

Tájékoztató levelünket pdfmegtekintheti ezen a linken.

 

Szorosabb együttműködés, új innovációs lehetőségek

.

Együttműködési keretszerződést írt alá a Rail Cargo Hungaria Zrt. a ZÁHONY-PORT Zrt.-vel a 64. Vasutasnapon.

A nyíregyházi Vasutasnapon ünnepélyes keretek között kötött együttműködési megállapodást a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) és a MÁV Zrt. 100%-os leányvállalata, a ZÁHONY-PORT Záhonyi Logisztikai és Rakománykezelési Szolgáltató Zrt. (ZÁHONY-PORT). A dokumentumot Dr. Kovács Imre, az RCH Igazgatóságának elnöke, CEO és a ZÁHONY-PORT vezérigazgatója, Farkas József látták el kézjegyükkel.

A Rail Cargo Hungaria keleti irányú fuvarozásaiban kiemelt szereppel bíró ZÁHONY-PORT évi közel 3 millió tonna áruküldemény átrakását végzi el a társaság megbízásából. Ezért az RCH szoros üzemviteli, kereskedelmi és informatikai együttműködést alakított ki a záhonyi térség legnagyobb vasút-logisztikai területének üzemeltetőjeként átrakást végző ZÁHONY-PORT-tal. A közel 4 éve új alapokra helyezett szerződéses kapcsolat során folyamatos egyeztetésekre és a vasútüzemi folyamatok felülvizsgálatára volt és van szükség. A szerződéses kapcsolatot negyedévenként vizsgálják felül, mely időszakos összegzés alkalmat ad az üzemviteli és kereskedelmi feladatok áttekintésére, a felmerült ügyféligények magasabb szintű kiszolgálására is. A most aláírt megállapodást is több hónapos egyeztetés előzte meg, amely során szakértő kollégák tisztázták az operatív kérdéseket és véglegesítették az RCH által biztosított szerződéses együttműködésben rejlő lehetőségeket. Az RCH ügyfelei számára közvetített szolgáltatást biztosító, határozatlan idejű keretmegállapodás több milliárd forintos megrendelést jelent a ZÁHONY-PORT részére, mely együttműködés ezért a térség munkavállalóinak foglalkoztatásra is nagy hatással van.

Magyarország keleti kapuja
A keleti piacok vasút-fuvarozói versenyében kiemelt szerep jut a záhonyi térségnek, hiszen az átrakó komplexum része a Spanyolországtól Záhonyig tartó 6-os árufuvarozási folyosónak, amely Kijeven és Moszkván át Kína felé is jelentős stratégiai csomópont. Az eltérő magyar és ukrán infrastruktúra-üzemeltetési háttér azonban szoros együttműködést és összehangolt kommunikációt igényel a vasúti fuvarozásban résztvevő vállalatoktól, mely üzleti kapcsolat új szervezeti és egyben informatikai kihívásokat is jelent a társaságok számára. Mindkét fél jelentős összegeket, és komoly fejlesztő munkát biztosít az informatikai rendszerek modernizálásba és összehangolt működtetésére, az ügyfelek minél pontosabb és gyorsabb tájékoztatása érdekében.

Az együttműködés megújításával a Rail Cargo Hungaria megfelelő alvállalkozói kapacitást biztosít a keleti relációban érintett új vasúti forgalmak számára és a régió legnagyobb vasúti fuvarozójaként, valamint a logisztikai kapacitások semleges közvetítőjeként továbbra is hozzájárul a záhonyi térség nemzetközi versenyképességének megőrzéséhez, növeléséhez.

Mind a MÁV Zrt., mind annak leányvállalata, a ZÁHONY-PORT Zrt. jelentős fejlesztéseket hajtott végre a záhonyi átrakókörzetben. Ennek keretében újították fel a darupályákon működő bakdaruk jelentős részét, ezzel is hozzájárulva például a keleti konténer-áteresztő kapacitás biztosításához. Európai uniós források felhasználásával, sikeres pályázatoknak köszönhetően több új mobil rakodógép beüzemelésére is sor került.

A MÁV, az RCH és a ZÁHONY-PORT továbbra is megtesz mindent a várhatóan növekvő kelet-nyugati vasúti áruforgalom zökkenőmentes lebonyolítása érdekében, valamint a záhonyi térség nemzetközi versenyképességének megőrzéséért.

További információk:

Rail Cargo Hungaria Zrt.
Marketing és kommunikáció
E-mail: press@railcargo.hu

                  MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság
E-mail: sajto@mav.hu

Tájékoztatás: Szakaszos vágányzár Szolnok – Szajol állomások között

.

Tisztelt Partnerünk!

A MÁV Zrt. Pályavasúti Üzemeltetési Főigazgatóság értesítése alapján tájékoztatjuk Önöket, hogy 2014. 07. 13-án 24 óráig Szolnok térségében építkezési munkálatok folynak, amelynek következtében Szolnok – Szajol állomások közt nappal a jobb- és bal vágányok szakaszosan, éjszakánként pedig egyidejűleg kizárásra kerülnek.
Az építkezés területén az elmúlt napokban kábelszakadás is nehezítette a forgalmat, így ezen a szakaszon a teherforgalom további torlódására lehet számítani.
A kellemetlenségekért szíves megértésüket és elnézésüket kérjük. A MÁV Pályavasút és a Rail Cargo Hungaria minden érintett munkavállalója a kialakult torlódás megszüntetésén dolgozik.

A tájékoztató levél teljes szövege megtekinthető pdfezen a linken

Erdészek és vasutasok összefogása a környezetért

.

Magyarország piacvezető vasúti árufuvarozó vállalata, a Rail Cargo Hungaria Zrt. bevezeti a Környezetközpontú Irányítási Rendszert (KIR), amely szabályozza a társaság és annak élő környezete közötti folyamatokat. A vállalat működését a természeti környezet megóvására irányuló intézkedésekkel összehangoló rendszer elindítását több akció készíti elő. Ezek közül az első az a hulladékgyűjtés, amelyet a Rail Cargo Hungaria partnerével, a Verga Veszprémi Erdőgazdaság Zrt.-vel közösen szervezett az erdőgazdaság területén. A két vállalat felhívja a figyelmet arra, hogy mindenki tehet valamit környezetünk megtisztításáért.

A sajtóközlemény teljes szövege megtekinthető pdfezen a linken

Sajtóközlemény: Már öt konténervonat érkezett a pireuszi kikötőből Magyarországra

.

A Budapest–Belgrád vonal felújítása fellendítené a hazánkon át történő rendszeres vasúti szállítást a görög kikötő és Nyugat-Európa között

Budapest, 2014. június 13. – Az elmúlt hetekben megérkezett az első öt konténervonat hazánkba a görögországi Pireusz tengeri kikötőjéből, amely ebben a térségben a Kínából érkező áruk jelentős részét fogadja és továbbítja Európa felé. A mostanihoz hasonló, Nyugat-Európába irányuló, ütemes tranzitszállítás felfuttatásához szükség lenne a Budapestet és Belgrádot összekötő vasútvonal felújítására is, ezért a kormány kiemelten kezeli a fejlesztési beruházást.

A Német Vasutak (DB) dél-kelet-európai nemzetközi szállítmányozási leányvállalatai (DB Schenker) szervezésében – hosszas előkészület után – közlekedtetett első konténervonat, amely a görögországi Pireusz kikötőjéből hazánkba indult, április 29-én érkezett Győrbe a Schenker Kft. megbízásából és vámügynöki közreműködésével a DB Schenker Rail Hungária termináljára, Belgrád és Budapest érintésével. A második vonat május 2-án hagyta el a dokkterminált, ahonnét kevesebb, mint három nap alatt, a tervezett menetrendnél hat órával korábban érkezett a ferencvárosi pályaudvarra, és innét továbbították a kisalföldi megyeszékhelyre. A szállítmány Győrből már közúton ment tovább Szlovákiába. A szerelvényeket a Rail Cargo Hungaria Zrt. továbbította Magyarországon.
Május-június hónapokban eddig további három konténervonat érkezett a DB Schenker szervezésében. A hatodik szerelvény június 16.-án startol Pireuszból magyar tranzittal, Ceska Trebovaba. A jövőben rendszeresen, várhatóan minden héten sor kerül vonatindításra.

A sajtóközlemény teljes szövege megtekinthető pdfezen a linken

 

 

Sajtóközlemény: Újabb előrelépés a GIFT projektben

.

Nyílt napon vitatták meg az intermodális próbaszállítások tapasztalatait a szakemberek

Budapest, 2014. április 23.: A Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) és a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) közösen rendezte meg a Green Intermodal Freight Transport (GIFT) projekt nyílt napját a Csepeli Szabadkikötőben. A szakemberek áttekintették a megvalósult intermodális próbaszállítások eredményeit és megvitatták a zöld árufuvarozás elterjedésének eddig még ki nem aknázott lehetőségeit. A projekt célja a délkelet-európai térség egészét lefedő innovatív és integrált útvonaltérkép meghatározása a hatékony zöld közlekedési folyosók létrehozása érdekében.

A sajtóközlemény teljes tartalma megtekinthető pdfezen a linken