• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Desiro motorvonat az osztrákoknak

.

Kétszáz Desiro ML típusú motorvonat szállítására kötött keretszerződést az ÖBB és a Siemens. A következő öt évben leszállítható járműveket az osztrák vasút a saját igényei szerint tudja lehívni.

A szerződés értelmében a járművek karbantartását a Siemens végzi majd, a tender összértéke csaknem egymilliárd euró. A sikeres Desiro Classic és Desiro UK továbbfejlesztéséből született villamos motorvonatok óránként 160 kilométeres sebesség elérésére lesznek képesek, az előzetes tervek szerint Ausztrián kívül Németországban is engedélyeztetik. Ezzel lehetővé válik az ÖBB nem titkolt célja, hogy néhány bajorországi vonalon átvegyék a regionális vonatok üzemeltetését, ilyen lehet az Innsbruck-Garmisch-Partenkirchen-München, vagy a Salzburg-München, és az ahhoz kapcsolódóan Rosenheim-Kufstein-(Innsbruck) között. Hasonló vonatokból a Belga államvasút 305 darabot, a szocsi-i téli Olimpiára készülő Orosz Vasutak ötvennégyet rendelt. Az Angel Trains leányvállalatánál, a Trans Regiónál a 2008-as menetrendváltás óta 17 motorvonat üzemel a Köln-Koblenz és a Koblenz-Mainz vonalon. A Trans Regio további 84 vonatra szóló opcióval is rendelkezik, amelyeket további vonalak üzemeltetésének megnyerése esetén hív le. A Belgiumnak szállított szerelvények elsősorban a Brüsszel környéki regionális hálózaton fognak üzemelni, az első járművek 2011-ben, míg az utolsó, háromszázötödik példány 2016-ban áll forgalomba.

Az ÖBB-nek szállított háromrészes moduláris felépítésű motorvonatok 217 másodosztályú ülőhellyel rendelkeznek, 2600 kilowatt teljesítményűek. Az ÖBB a szerelvények üzembeállításával Bécs jellegzetes gyorsvasúti járműveit, a 4020-as sorozatot szeretné leváltani, valamint tervbe vették olyan vonalakon a maximálisan 140 kilométeres sebességre engedélyezett Talentek leváltását is, amelyeken elérhető lenne a 160-as tempó, például Salzburg és Schwarzach-St. Veit között. A járműveket a Siemens krefeldi és bécsi üzemei szerelik össze. Érdekesség, hogy a belga vonatok egy részének végszerelését a Bombardier végzi. A Trans Regiónál forgalomban lévő motorvonatok feltehetőleg Európa legmegbízhatóbb szerelvényei, üzemkészségük 99,2 százalék. Az ÖBB is hasonló megbízhatóságot vár, Werner Kovarik - ÖBB igazgatósági tagja - szerint a Siemens ajánlata nemcsak ár/érték szempontjából kiváló, hanem az utasok kényelem és sebesség iránti elvárásainak is tökéletesen megfelel.

Forrás: http://www.iho.hu/