• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

A Rail Cargo beruházásával helyreállították a forgalmat a 88-as mellékvonalon

.

A Rail Cargo Hungaria a MÁV Pályavasúttal együttműködve több tízmillió forintos beruházással helyreállíttatta a Helyőkeresztúrt Mezőcsáttal összekötő, pusztuló, 88-as számú vasúti mellékvonalat. Vállalatunk az első, sóderrel megrakott vonatát már elindította a szakaszon, amelyen a jövőben több tízezer tonna építőanyagot, valamint újrafeldolgozásra váró vasipari hulladékot szállít majd.

A 88-as számú vonalon rendkívül rossz állapotban volt a pálya, helyenként még a sínek is hiányoztak. Mezőcsátot - a csaknem húsz évvel ezelőtt városi rangra emelkedett nagy múltú települést - egy Nyékládházától induló vasúti szárnyvonal köti össze a világgal és a Budapest-Miskolc vasútvonallal. Hejőcsabával azonban tíz évvel ezelőtt megszűnt a vasúti kapcsolat, a szakaszt egyszerűen magára hagyták.

2009-ben azonban mezőcsáti cégekben megfogalmazódott az igény arra, hogy újra szükség lenne az árufuvarozásra alkalmas vasúti összeköttetésre. Az egyik helyi vállalkozás saját erejéből rendbe tette iparvágányát. A Rail Cargo Hungaria számára azt jelezték ügyfelei, hogy folyamatos megbízást adnának építőanyag ipari termékek szállítására, ha azt vasúton lehetne továbbítani. A piacvezető vasúti fuvarozó társaság vezetése ezt támogatva megkereste a MÁV Pályavasutat, amellyel megállapodott az együttműködésről. A költségeket a Rail Cargo Hungaria állta, a beruházás költségeit a MÁV a szakasznál érvényesített pályahasználati díj megállapításánál veszi figyelembe.

A vonalon továbbra sem lesz személyszállítás, a fuvarozás megindulása azonban élénkíti Mezőcsát gazdasági életét és munkahelyeket teremt.