• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Közlekedés a fejlesztési minisztériumban

.

Orbán Viktor vezetésével megalakult az új kormány. Ezzel egy időben megszűnt a közlekedési minisztérium, és a közlekedés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felügyelete alá került. Fellegi Tamás lett a miniszter, Fónagy János a parlamenti államtitkár, illetve Völner Pál az infrastrukturális területért - így a közlekedésért is - felelős államtitkár.

Fellegi Tamás elképzeléseiről a parlamenti meghallgatáson beszélt. Egységes állami vagyonkezelést és az új fejlesztési tárca megalakulása nyomán azonnal átfogó állami vagyonmérleg elkészítését ígérte Fellegi Tamás miniszter a gazdasági és informatikai, majd a számvevõszéki és költségvetési bizottságban tartott meghallgatásán. A közösségi közlekedést vidékfejlesztési szempontok szerint alakítják át, versenyképessé teszik a közösségi közlekedést az egyénivel szemben. A miniszter szerint meg kell teremteni a tömegközlekedési ágazatok között a kötött pálya elsőbbségét. A nagy állami tulajdonú vállalatok, mint például a Szerencsejáték Zrt., a Magyar Posta vagy éppen a MÁV mind-mind a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. kezébe kell hogy kerüljön, vagy ott kell maradnia, ha jelenleg is ott van.

Vizsgálatot indítanak azzal kapcsolatban, mi indokolja a szerinte a környékbeli országokban jellemzõnél kétszer-háromszor drágább autópálya-építéseket. Az elektronikus útdíj bevezetésérõl azt mondta: ha csak pénzügyi szempontokat mérlegelnének, az útdíj szükséges, azonban ennél szélesebb körben kell gondolkodni.

Fónagy János az elõzõ Orbán kormányban közlekedési miniszterként dolgozott, és õ a Fidesz közlekedési munkabizottságának vezetõje. A 48 éves Völner Pál Komárom országgyûlési képviselõje, illetve a Komárom-Esztergom megyei Közgyûlés elnöke.

(forrás: Magyar Közlekedés)