• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Rail Cargo Hungaria: intenzív gabonafuvarozási szezonkezdet

.

Szeptembertől várhatóan intenzívvé válik a magyar gabona export vasúti fuvarozása. A Rail Cargo Hungaria Zrt. ebben a hónapban előre láthatólag csaknem 200 ezer tonna gabonával megrakott 170 irányvonatot fuvaroz döntően külföldi célállomásokra. A társaság a jövő januárig tartó szezonban átlagosan 150-170 vonatot közlekedtet havonta, az átlagos fuvarmennyiség csaknem kétszeresét.

Évről évre újabb piacokra jut el a magyar gabona. Az idén új szlovák, belga és holland célállomásokra fuvaroz a Rail Cargo Hungaria gabonát - például kukoricát bioetanol készítéshez. Az állandó forgalmak intenzitása is változhat, így a koperi kikötő bővítése óta ide többet szállít a társaság.

A legtávolabbi célállomások közé tartozik a görögországi Thessaloniki. A magyar gabona útja azonban nem minden esetben ér véget Európa határainál. A kontinensen kívüli desztinációk elérése a szállítmányozásban részt vevő partnerek együttműködésével valósul meg, a Rail Cargo Hungaria a kikötőig fuvarozza a rakományt. A legtávolabbi ország, ahol magyar búza teszi ízletesebbé, jobbá a kenyeret, Brazília.

A fuvarozási idők a tavalyihoz képes 40 százalékkal csökkentek. A vállalatnál végrehajtott árukezelési és forgalomoptimalizálási fejlesztéseknek köszönhetően ugyanis a feladás az idén már programozott időpontokban történik, a kocsik pontosan érkeznek a rendeltetési állomásra, az üres kocsik pedig menetrend szerint érkeznek vissza. A feldolgozóipar egész évben igényli a folyamatos gabonabeszállítást, így a vasúttársaság gabonaexport forgalma év végéig várhatóan meghaladja majd a tavalyi volument.

A Rail Cargo Hungaria részesedése a vasúti gabonafuvarozásban mintegy 60%-os. Az ehhez szükséges vagonflotta 710 speciális, saját tulajdonban lévő egységből áll, ezek összesített hossza több mint 14 kilométer lenne. Azonban egy vonat hossza legfeljebb fél km lehet, mivel egy irányvonatban átlagosan 20, legfeljebb 24 kocsi közlekedik.