• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

A Rail Cargo Hungaria elnyerte az ECM tanúsítványt

.

Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke átadta az EU által újonnan előírt ECM (Entity in Charge of Maintenance, azaz Karbantartásért Felelős Szervezet) tanúsítványt Dr. Kovács Imrének, a Rail Cargo Hungaria Zrt. Igazgatósága elnökének. Az átadásnak az ad rendkívüli jelentőséget, hogy június 1-jétől kezdve az Európai Unióban olyan kocsik nem közlekedhetnek, amelyeknek karbantartója nem rendelkezik ECM-tanúsítvánnyal. Az előírás az egész Európai Unióban újdonság, amelyhez rövid idő alatt kell alkalmazkodniuk a vasúttársaságoknak és a hatóságoknak egyaránt. A Rail Cargo Hungaria (RCH) az első magyar árufuvarozó vállalat, amely már az új Uniós szabályozás szerinti eljárásban kapta meg az ECM-tanúsítványt. Mivel az RCH forgalmának közel 80%-a határokon átnyúló fuvar és a kocsik egy jelentős része az Unión kívülről is érkezhet, a piacvezető magyarországi árufuvarozó társaság számára a tanúsítás nélkülözhetetlen az alaptevékenység ellátásához.


Győri Gyula a mai átadáson hangsúlyozta, hogy az NKH szolgáltató hatóságként a szabályok betartásával, ugyanakkor rugalmasan és a Rail Cargo Hungaria szakembereit segítve vett részt az összetett projekt megvalósításában és tanúsításában. Az RCH és a hatóság közötti hagyományosan jó együttműködés ezúttal is megfigyelhető volt a munka teljes időtartama alatt. Kijelentette, hogy a Rail Cargo Hungaria felkészültségét Magyarországon kiemelkedően jónak ítélték meg a hatóság szakemberei. Az eredményes projektzárást a munkatársak rendszeres és hatékony információáramlása segítette elő.


Dr. Kovács Imre a tanúsítás átvételekor megköszönte a Nemzeti Közlekedési Hatóság támogatását és gyors ügyintézését. Elmondta, hogy a Rail Cargo Hungaria Zrt. felelős vállalatként hagyományosan kiemelt figyelmet szentel működésének biztonságára. Ennek a célnak az érdekében egyebek között rendszeresen és gondosan ellenőrzi kocsijainak műszaki állapotát. A most befejeződött projekt során viszont olyan folyamatorientált teherkocsi-karbantartási rendszer kialakítása és működtetése volt a feladat, amely képes a vagonok biztonságos üzemi állapotát az új előírásoknak megfelelően garantálni és a pályahálózat-működtető társaságok biztonságirányítási rendszerével még jobban összhangba hozni. Az ECM előírásainak megfelelően kellett kialakítani a tehervagonok karbantartásával összefüggésben keletkező adatok rögzítési, gyűjtési, tárolási technológiáját. A társaság a vasúti járművek karbantartására vonatkozó információk, dokumentumok követhetőségét 2013. június 1-től napi karbantartási dokumentációval is biztosítani tudja, amelyhez külön IT-rendszert alakított ki.