• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

A Rail Cargo Hungaria Zrt. ösztöndíjakat adott át a Budapesti Osztrák Iskola legtehetségesebb tanulóinak

.

A Rail Cargo Hungaria 2011-ben indított Tanulmányi Ösztöndíjprogramjával 5 tanéven keresztül támogatja a Budapesti Osztrák Iskola legkiemelkedőbb diákjait. A projekt a vasútvállalat számára a hagyományosan jó osztrák-magyar gazdasági és kulturális partnerség megerősítését is szimbolizálja.
A 2015/16-ös tanévben immár kilenc tanuló tanulmányait támogatja a vállalat. Az okleveleket ünnepélyes keretek között Johannes Leibetseder, az Osztrák Köztársaság magyarországi nagykövetének küldötte és dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. Igazgatóságának elnöke adta át az iskola könyvtártermében.

Az ötödik alkalommal megrendezett díjátadón az iskola igazgatója, Günther Kaiser elmondta: „A Rail Cargo Hungaria ösztöndíjprogramja jelentősen hozzájárul iskolánk minőségének emeléséhez. Ez éppen most bír különösen nagy jelentőséggel, hogy olyan diákokat képezzünk, akik nyelvi és szociális kompetenciájuk révén hozzájárulnak Ausztria és Magyarország jószomszédi viszonyához. Jelenleg egy felfelé ívelő szakaszban vagyunk. Minél jobbak a tanulók, akiket felveszünk, annál jobb az oktatás minősége. Ha javul a minőség, ez kihatással van a jelentkezők számára, így még jobb teljesítőképességű diákokat tudunk felvenni. A Rail Cargo Hungaria pénzügyi támogatását közvetlenül a tanulók kapják, így közvetetten a Rail Cargo Hungariától kapunk jó diákokat."

A sajtóközlemény teljes tartalma pdfmegtekinthető ezen a linken

 

 

Winnetou filmforgatás a Rail Cargo Hungaria közreműködésével

.

A német RTL igazgatóságának döntése alapján újraforgatják az eredetileg '60-as években készült Winnetou-filmeket. A munkálatok Horvátországban már gőzerővel zajlanak. A produkciós iroda megbízásából a filmben felbukkanó gőzmozdonyt és muzeális személykocsikat a Rail Cargo Hungaria – a Rail Cargo Logistics - Hungaria együttműködésével, – illetve a Rail Cargo Carrier zökkenőmentesen jutatta el rendeltetési helyére.

rail cargoA szerelvényt Magyarországon az RCH, Horvátországban és Szlovéniában az RCC továbbította különmenetben. A folyamat előkészítése nagy odafigyelést igényelt, hisz a muzeális jelleg és a gőzmozdony technikai sajátosságai speciális követelményeket támasztottak a továbbítás során. Ezek közé tartozott többek között, hogy 50 kilométerenként 10 percre meg kellett állni, mert a szakembereknek – akik kísérő személyzetként a gőzmozdonnyal és a muzeális személykocsikkal együtt utaztak – be kellett olajozniuk a mozdony forgó, illetve csúszó alkatrészeit, ezzel elősegítve a felhevülés elkerülését. A továbbítást külön nehezítette, hogy az Isztria-félsziget csak Szlovénia felől közelíthető meg vasúton, ezért is volt szükség a Rail Cargo Carrier mindkét országban közlekedtethető mozdonyára. Szintén nehezítő tényező volt, hogy a produkciós iroda többször módosította a szerelvény érkezésének dátumát, időpontját. A fuvarfeladat teljesítése a megbízó igénye szerint sikeresen teljesült. A következő lépés a szerelvény hazajuttatása lesz, amely szeptember második felében esedékes.

 

A Rail Cargo Hungaria közreműködésével indult el a duális képzés a BGF-en

.

A Budapesti Gazdasági Főiskola a Rail Cargo Hungariával (RCH) – illetve több más nagyvállalattal – együttműködésben indította el duális rendszerű képzését. Ennek részeként a főiskolát elkezdő diákok közül négy kiválasztott a főiskolai oktatással párhuzamosan az RCH-nál külön e célból kialakított duális képzési programon vehet részt, így mire megszerzik a diplomát ezek a fiatalok, már több éves munkahelyi, vállalati, illetve ágazati tapasztalattal is rendelkeznek majd. A Rail Cargo Hungaria mendzsmentje a duális képzésben jó lehetőséget lát arra, hogy elősegítse a vállalat számára megfelelő kompetenciákkal rendelkező utánpótlás kinevelését, felkészítését.

A négy fiatal első lépésben a társaság tevékenységével, nemzetközi kapcsolatrendszerével, illetve a piacon betöltött szerepével ismerkedik meg. A vizsgaidőszak alatt a gyakornokok úgynevezett projektfeladatot kapnak, tudásukról prezentáció formájában adnak majd számot.

További együttműködés a főiskolával
A főiskola a Rail Cargo Hungariát kérte fel arra is, hogy nyújtson segítséget a duális képzésre vonatkozó Fehér Könyv (a képzés szervezeti és működési feltételeinek meghatározása, szabályokba foglalása) szakmai tartalmának kidolgozásához. A vasúttársaság készséggel áll a BGF rendelkezésére.

 

A Rail Cargo Hungaria megújította szerződését az Ukrán Vasutakkal

.

2015. július 1-jétől megváltozott a Nemzetközi Vasúti Árufuvarozásról szóló Megállapodás (SzMGSz), amelynek eredményeként a keleti és a nyugati fuvarjogi rendszer közeledett egymáshoz. Magyarországon a változásokat jogszabályban is rögzítették.

Az új feltételeknek megfelelően a Rail Cargo Hungaria Zrt. átdolgozta és újra megkötötte az Ukrán Vasutakkal 2010 óta fennálló, a magyar-ukrán államhatáron keresztül bonyolított nemzetközi forgalmakra vonatkozó fuvarozói megállapodását. A május óta zajló előkészítő tárgyalások alapján a felek szeptember elején rögzítették a határforgalmi technológiára, a kocsijavítási díjakra, a leszámolási rendre és az adatcsere-forgalomra vonatkozó kitételeket is. A megállapodást a Rail Cargo Hungaria részéről dr. Kovács Imre, az Igazgatóság elnöke, CEO és Nathan Zielke CFO, az Ukrzaliznica képviseletében pedig Zsurakovszkij Vitalij vezérigazgató-helyettes látta el kézjegyével.
Ezzel áttekinthetőbbé váltak az együttműködési feltételek és egyszerűsödött a nemzetközi árufuvarozási rendszerben lefolytatott forgalom. A Rail Cargo Hungaria 2015 első félévében az ukrán-magyar nemzetközi határátmeneteken keresztül 46 ezer kocsi átvételét bonyolította, ami az összes átadott kocsimennyiség megközelítőleg 90%-a.