• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Eredményesen zárult a III. Vasúti tréning

.

A korábbi tréningekkel kapcsolatos jelentős érdeklődésre való tekintettel a Magyar Közlekedési Kiadó 2010. április 29-30. között ismét megszervezte a vasúti ágazat képviselői számára a közös tapasztalatcserére és személyes konzultációra lehetőséget kínáló szakmai fórumot.

A tréningen Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke, az NKH nemzetközi, illetve hazai vasúti szektorban betöltött szerepéről, a vasúthatósági, valamint vasútigazgatási feladat- és hatásköréről tartott előadást. Az elnök hangsúlyozta, hogy változatlanul az a törekvés határozza meg munkájukat, hogy a Hatóság jogszerűen, ésszerűen és átláthatóan működő, a piac szereplői bizalmát és elfogadottságát teljes mértékben élvező intézményként töltse be funkcióját. Ezekhez a célkitűzésekhez nélkülözhetetlen a racionális kormányzati szakpolitika megvalósítása, valamint az ágazati szereplők támogatása. Dr. Erb Szilvia, az NKH szakmai főtanácsadója előadásában azt hangsúlyozta, hogy a jogszabályi környezet, amely alapján a hatóság köteles végezni tevékenységét, sok esetben nem felel meg az élet elvárásainak. Az ágazati jogszabályok egy része már összhangban áll az Európai Unió irányelveivel, a másik része azonban még folyamatos harmonizációt igényel. A főtanácsadó kiemelte azokat a szakágazat működését hatékonyabbá és eredményesebbé tevő jogi irányokat is, amelyek további szabályozást igényelnek a KHEM, illetve a kormányzat részéről.

vasuti trening 1

A tréning első napi szakmai programját a Rail Cargo Hungaria Zrt. elnök-vezérigazgatójának, Kovács Imrének a stratégiai prezentációja zárta, de részt vett az eseményen a KHEM képviseletében dr. Rácz Gábor osztályvezető, az NKH főosztályvezetői Hidasi Sándor és dr. Menich Péter, a MÁV Zrt. részéről dr. Katona László üzemirányítási osztályvezető, Nyíri András technológiai osztályvezető, a MÁV Gépészettől Zaránd György vezérigazgató, a MÁV-Trakciótól dr. Márkus Imre vezérigazgató is.

Kovács Imre előadásában a vasúti piac hazai és a nemzetközi aktualitásait, tendenciáit hasonlította össze, elemezte a gazdasági válság szektorra gyakorolt kedvezőtlen hatásait, majd azokat a tényezőket ismertette, amelyek bevezetésével és alkalmazásával hatékonyabbá lehetne tenni a hazai vasúti áruszállítást. Kovács Imre a megújult vállalat küldetését, jövőképét is ismertette a szakma jelen lévő képviselői előtt és átfogó képet adott a Rail Cargo Hungaria tevékenységéről, teljesítményéről és képességeiről.

vasuti trening 2

Az előadásokat követően az érdeklődők a különböző szakmai kérdésekről részletesebben is konzultálhattak a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakembereivel. A két napos vasútszakmai tréninget a résztvevők eredményesnek, hasznosnak tartották és felvetették egy következő fórum szükségességét is.

Kattintson IDE, és tekintse meg Ön is az előadások prezentációit.

Félmillió menetvonal-igény 2007 óta

.

A Rail Cargo Hungaria 2010. első negyedévében 20.000 menetvonal-igényt nyújtott be a Vasúti Pályakapacitás - Elosztó (VPE) Kft.-hez, ezzel átlépte a félmilliomodik megrendelést, amelyet a VPE 2007 óta működő elektronikus rendszerében, a Melinda program utódjában, a Kapellában rögzítettek. A Rail Cargo Hungaria Zrt. átlagosan éves igényként napi, illetve heti közlekedésre 1600 „éves menetvonal-igény”-t nyújt be a VPE számára, amelyet évente több ezer azonnali igénylés egészít ki.

Idén a vállalatnak sikerült azt is elérnie, hogy a VPE számára az éves ütemezés helyett időszakos tervezést nyújtson be. Mindez – ugyan több munkát – de könnyebb áttekinthetőséget, tervezhetőséget, kiszámíthatóságot eredményez a Rail Cargo Hungaria és az ügyfelek számára egyaránt.

A magyar vasúti áruszállítás piacvezetője folyamatosan fejleszti szolgáltatásainak színvonalát, hogy megtartsa és fokozza ügyfeleinek elégedettségét. Ezzel a céllal van összhangban az is, hogy a vállalat a Vasúti Pályakapacitás Elosztó számára benyújtott menetvonal-igénylési ütemezést az ügyfelek előzetes tervezésére alapozza, így teljes mértékben a megrendelői igényekhez tudja igazítani az igénylés paramétereit.

oklevél

 

Május 10-től a Rail Cargo Hungaria székháza körüli utcákban is fizetni kell a parkolásért

.

A Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. a XIII. kerület két újabb zónáját vonta be a fizetős parkolási övezetbe. Minden hétköznap 08.00-18.00 óra között óránként 240 forintot kell fizetni a Dráva utca - Váci út - Róbert Károly körút - Népfürdő utca, és 160 forintot a Róbert Károly körút - Váci út - Rákos patak - Népfürdő utca által határolt területen. Hétvégén és munkaszüneti napokon a parkolás díjmentes.

A parkolási díjat érmével (forint, euró), bankkártyával (VISA Electron, VISA, Mastero és Mastercard), mobiltelefonnal és parkolókártyával egyaránt ki lehet fizetni.
A lakossági hozzájárulásra jogosultak a szükséges engedélyt a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. Ügyfélszolgálati Irodájában válhatják ki.

Címe és elérhetőségei:
Budapest 1136, Hegedűs Gyula u. 15.
Nyitva tartás: 09.00 - 17.00 óra
Telefon: 320-2319
Fax: 342-0775

További információ: www.bop.hu
(A Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. honlapján)

Rail Cargo Hungaria: eredményes tárgyalássorozat Moszkvában

.

Az Oroszország és a szomszédos országok logisztikai szereplői számára bemutatkozási lehetőséget kínáló szakkiállítás, a TransRussia idén is a legjelentősebb ágazati képviselőket vonzotta 2010. április 27. és 30. között Moszkvába. A nagyszabású rendezvényen több mint harminc ország kiállítója fogadta a látogatókat, vállalatunk idén a Rail Cargo Austria standjánál mutatkozott be.A moszkvai látogatás jelentősége a Rail Cargo Hungaria számára különösen nagy volt, lehetőséget kínált arra, hogy vállalatunk képviselői, Salamon Béla üzemeletetési igazgató és a csapi képviseletvezető, Farkas József tárgyalóasztalhoz üljenek a Belorusz Vasút, az Oroszországi Vasutak, a Kazah Vasúttársaság, valamint az orosz PGK Első Teherszállítási Társaság illetékeseivel.
A tárgyalások célja egyrészt a kétoldalú kapcsolatok kölcsönös erősítése, a partnerség mélyítése, valamit a Rail Cargo Hungaria PGV tagsági kérelmével kapcsolatos egyeztetés volt.A kétoldalú tárgyalások során a kazah és belorusz partnerekkel együttműködési terv kidolgozására és az annak megvalósítását támogató kétoldalú szerződés előkészítésére került sor. A kazah és belorusz tárgyalás eredményeinek első gyakorlati megvalósulása már a nyárra várható.Az orosz féllel folytatott tárgyaláson a Rail Cargo Hungaria benyújtotta a vállalatok közötti együttműködés elmélyítésének tervezetét. Az orosz társaság üdvözölte kezdeményezésünket és hangsúlyozta: nyitott minden, a két fél számára egyaránt előnyös, a kapcsolatépítést hatékonyan ösztönző megoldásra.
Napirenden szerepelt a Rail Cargo Hungaria PGV tagsági kérelmének kérdése is. Vállalatunk hosszú ideje törekszik arra, hogy elnyerje a stratégia szempontból meghatározó jelentőségű PGV tagságot. Bízunk benne, hogy a moszkvai tárgyalások közelítették a tagságunkkal kapcsolatos álláspontokat.
A Rail Cargo Hungaria számára a tárgyalássorozat kedvező eredményeket hozott és ígéretesen zárult a belorusz, kazah, orosz vasutakkal való további kapcsolatépítés szempontjából.