• 1116 017-3 kicsi good
  • DSCN8394 kicsi good
  •  MG 3153 kicsi

Tájékoztató – A 2015/2016 menetrendi évre meghirdetett tervezett pálya karbantartási, felújítási és fejlesztési munkákra vonatkozóan

.

A 2016-os évben tovább folytatódnak Magyarországon a vasúti pálya karbantartási, felújítási és fejlesztési munkálatai. Az építkezések sajnos a vasúti árufuvarozásban is forgalmi korlátozásokat fognak okozni.

Ezzel kapcsolatos tájékoztató levelünk pdfitt megtekinthető.

 

Hatékonyabb fuvarozás a Rail Cargo Hungariánál

.

A Rail Cargo Hungaria Zrt. Záhony-TÜK területén, Eperjeske Átrakón január 2. hetében sikeresen megkezdte az új típusú, ROCKTRAINER ORE kocsikba történő vasérc rakodását és fuvarozását. A vasúttársaság a különleges, most először használt, konténerszerű kocsikból mostantól folyamatosan két fordaszerelvény továbbítását tervezi az ausztriai Linz és Leoben rendeltetéssel. Vonatonként 12 kocsin 24 konténer megrakására és továbbítására nyílik lehetőség.

A különleges kocsitípus alkalmazásával a korábbi 1260–1300 tonnás vonatok helyett minimum nettó 1400 tonnás vonatokat lehet képezni. Így vonatonként átlagosan nettó 100 tonnával több árut tud továbbítani az RCH, ezzel elősegítve az olcsóbb és hatékonyabb árufuvarozást.

 

Werner von Siemens Hatékonysági Díj 2015.

.

A Siemens Zrt. 2015-ben is meghirdette a Werner von Siemens Hatékonysági Díjat. Az elismerésre olyan vállalatok, intézmények illetve szervezetek nevezhettek, melyek az elmúlt időszakban - 2015. április 30-ig bezárólag - hatékonyságukat növelő projektet hajtottak végre, és annak eredményét igazolni tudták.

A díjat a Siemens azért hozta létre, hogy elismerje partnereinek eredményeit a hatékonyságnövelés terén, legyen az üzleti vagy társadalmi eredmény, valamint, hogy a pályázaton keresztül hozzáférhetővé tegye:

- a legjobb fejlesztési példákat, kiemelve bennük partnerei elévülhetetlen szerepét,

- a technológiai téren végrehajtott fejlesztéseiket, hatékonyságjavító lépéseiket,

- a Siemens technológia alkalmazásával az erőforrások racionális felhasználásának számszerűsíthető előnyeit

A Rail Cargo Hungaria is indult ezen a pályázaton, amellyel a 7 legjobb között a döntőbe került. November 19-én az ünnepélyes átadáson vállalatunk üzemeltetési igazgatója, Horváth Ottó vette át a közönség különdíját.

A pályázat a következő volt:

A Rail Cargo Hungaria Zrt. az ÖBB Technische Services GmbH alkatrészkészletére alapozva, a MÁV és a Siemens szakértelmével kiegészítve olyan együttműködési rendszert alakított ki, melynek köszönhetően mind a MÁV Zrt, mind a Rail Cargo Hungaria Zrt. járművei tartósan 96% fölötti üzemkészséggel dolgozhatnak. A kitűnő anyagellátáson és a Siemens támogatásán túl fontos eszközeink a felmerülő korrektív javítási igények lehetőség szerinti összevonása a tervezett karbantartásokkal, valamint a karbantartási események elvégezhetőségének előzetes vizsgálata még a jármű javításba utalása előtt. Mindez más rendszerekhez képest extra vontatási kapacitást jelent, valamint a vontatási szolgáltatás magas minőségéhez és költséghatékonyságához is nagymértékben hozzájárul.

A rugalmas és színvonalas karbantartási rendszer hozzájárul ahhoz, hogy a mozdonyok tisztán tehervonati felhasználásban is évi több, mint 180 ezer km-t fussanak, ez Európai mércében is kiemelkedő érték.

A projekt további hatása a megnövekedett raktárkészlet, mellyel kivédhető a kis flottákra jellemző alkatrészhiány, valamint az is, hogy mivel kedvezőek a tapasztalatok a Rail Cargo Hungaria Zrt járműveinek karbantartásával kapcsolatban, az NKH (Nemzeti Közlekedési Hatóság) duplájára emelte a MÁV Zrt járműveinek két karbantartása között megtehető futásteljesítmény értékét. Mindez az államvasútnál is mozdonykapacitás-bővülést eredményezett.

Sikerült egy olyan konstrukciót megvalósítani, amelybe minden érintett tudása és erősségei legjavát adhatja bele,

A megfelelő szinergiák maximális kihasználása eredményezi, hogy a korábbi karbantartási technológián túllépve ilyen magas színvonalon működhet a magyarországi karbantartás.

 

Konstruktív légkörű ügyféltalálkozó a partnerség jegyében

.

A Rail Cargo Hungaria hagyományosan minden ősszel megrendezi partnertalálkozóját, ahol a vállalat vezetői tájékoztatást adnak az elmúlt év eseményeiről, illetve a további feladatokról. Idén október 20-án Budapesten, a Művészetek Palotájának étterme szolgált az esemény helyszínéül. Dr. Kovács Imre CEO, az igazgatóság elnöke, az RCH érintett vezetői és szakemberei találkoztak a legfontosabb partnercégek vezetőivel, képviselőivel. A rendezvény dr. Kovács Imre köszöntőjével, illetve az RCH vezetőinek hivatalos tájékoztatójával vette kezdetét.

Röviden a Rail Cargo Group struktúrájáról
Az igazgatóság elnöke tájékoztatást adott a Rail Cargo Group felépítéséről. Ahogy mondta: a cégcsoport fókuszában a vasútlogisztika áll, mint fő kompetencia. Az egymást kiegészítő, országokon átívelő vasúti ügyleteket öt üzleti terület végzi a csoporton belül. A Rail Cargo Logistics a csoport szállítmányozó cégeit fogja össze. A Rail Cargo Operator a konténeres, intermodális forgalmak cége. Klasszikus vasútvállalati kompetenciákkal a Rail Cargo Austria, a Rail Cargo Hungaria és a Rail Cargo Carrier rendelkezik. Az osztrák vasúti kocsik bérbeadása a Rail Cargo Wagon feladata, míg a gördülőállomány karbantartásával a Technische Service cégei foglalkoznak. Az RCG 18 országban, az Északi-, a Fekete- és a Földközi-tenger között nyújt vasút-logisztikai szolgáltatásokat megbízói számára. A cégcsoport nemzetközivé válását jelzi az is, hogy az egyes területek központjai nem kizárólag Bécsben vannak. Így például az operátor cégek központja Prágában található, a Rail Cargo Carrier pedig Budapestről irányítja az immár 9 országban jelenlévő RCC cégeket.


Nehézségek a mindennapokban
Az RCH mindennapi feladatai kapcsán dr. Kovács Imre kitért arra, hogy a vasúti pálya állapota meghatározó vállalatunk szolgáltatási minősége szempontjából, a vágányzárak miatt többnapos késésekkel kell kalkulálni. Hozzáfűzte: a migránshelyzet az elmúlt hónapokban szintén nagymértékben megnehezítette a vasúti közlekedést, miután a migránsokat szállító vonatok kaptak prioritást az árufuvarozó szerelvényekkel szemben.

Üzemeltetést érintő aktualitások
Az RCH üzemeltetési igazgatója, Horváth Ottó elmondta, hogy a vállalat vasúti teherkocsijainak átlagéletkora 30 év felett van, szükséges tehát a társaság teherkocsi stratégiájának aktualizálása. A vontatási tevékenységgel kapcsolatban részletezte: a villamos vontatási teljesítmény 40 százalékát 25 Taurus mozdonyával végzi az RCH, a többit jórészt a MÁV-START-tól bérli a vállalat. A dízelvontatáshoz 100 százalékban a MÁV-START szolgáltatását veszi igénybe a társaság. Említést tett arról is, hogy kezdetét vette a papíralapú fuvarokmányok nélküli fuvarozás a Rail Cargo Austria és a Rail Cargo Hungaria között. Hozzáfűzte, az RCH arra számít, hogy idővel egyre több ügyfele kapcsolódik be a papírmentes fuvarozásba. Az igazgató kitért arra is, hogy RCH részt vesz az EVAER bevezetésének előkészítésében, amit a NAV az EKAER mintájára tervez megvalósítani.
A soron következő feladatokkal összefüggésben szót ejtett arról, hogy a MÁV hálózatán az év végéig 28 helyen terveznek üzembe helyezni úgynevezett dinamikus mérleget, amely érzékeli a kerék hőmérsékletét, illetve a tengelyterhelést is. A berendezések tesztjelleggel már most is működnek. Megemlítette továbbá, hogy a jövő év májusában életbelépő új EU Vámkódex a vállalat több engedélyének megújítását vonja majd maga után.

Kereskedelmi eredmények és célok
A vállalat kereskedelmi igazgatója, Józan Gábor tájékoztatást adott a megújult Key Account Menedzsment rendszerről, amely február 1-jén kezdte meg működését. Az átszervezés célja a magasabb szintű ügyfél-elégedettség elérése volt. A kereskedelmi igazgató ezután az éves forgalmak alakulását jelentős mértékben befolyásoló hatásokról beszélt, úgy mint az ukrán válság, az M4-es autópálya építésének leállítása, a vágányzárak és a migránshelyzet.
A soron következő feladatokkal kapcsolatban elmondta, hogy a meglévő kereskedelmi megállapodásokat szükséges aktualizálni a jelenlegi jogszabályi környezetnek és a tulajdonosi elvárásoknak megfelelően. Szólt a megújuló E-Freight rendszerről is, amely mobiltelefonra és tabletre optimalizált változatban is a felhasználók rendelkezésére áll majd várhatóan 2016 első félévétől.
A jövő évi díjszabási és fuvardíj változási tervekkel kapcsolatban elmondta: az RCH által vásárolt szolgáltatások díjában jövőre jelentős mértékű emelkedés várható, illetve az euró árfolyamának alakulása is befolyásolja az RCH árképzését. A vállalat a kocsirakományú forgalmaknál, az üres magánkocsiknál és az intermodális fuvarozási egységeknél is néhány százalékos áremelkedést tervez.